Ebből a modellből összesen négy készült, most elárverezett példánya 1957-ben részt vett a Le Mans-i 24 órás autóversenyen, és olyan neves versenyzők vezették, mint a brit Mike Hawthorn és Peter Collins, valamint a francia Maurice Trintignant.
Most 4,1 literes 400 lóerős motorral rendelkezik – végsebessége 300 kilométer/ óra –, de ez már turbózott változat, eredetileg 3,8 literes motorral jött ki gyárból, úgy lett második a gyártás évében egy olaszországi versenyen. Később negyedik helyet szerzett a Svéd Nagydíjon és másodikat a Venezeulai Grand Prix-n. 1957-ben pedig a Ferrari ezzel az autóval nyerte el a tervezői díjat. Marcel Massini, a Ferrari történetét feldolgozó szakember szerint ez az autó a legek legje, de mindenesetre a márka ikonikus modellje.
A Párizsban kalapács alá került kocsi a francia gyáros és autóversenyző Pierre Bardinon kollekciójából származik, 1970-ben került a tulajdonába. Bardinon az évek során ötven különleges Ferrari modellt is megszerzett, autói kitűnő állapotának megóvására külön ügyelt. A gyűjtő 2012-ben hunyt el, családja most a felhalmozódott adótartozások rendezése miatt volt kénytelen árverésre bocsájtani a kollekció egy részét. A Ferrari Scaglettit 20 perces licit után egy névtelen telefonos vevő vitte el, de a francia sajtó, az árverezőházra hivatkozva, úgy tudja, az autó Amerikába tart.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.