A dízelbotrány kártérítési kérdéseiben a Volkswagen-konszernt az Egyesült Államokban képviselő sztárügyvéd szerint visszautasíthatatlan ajánlatot tesznek ottani, 600 ezer ügyfelüknek, akiket szoftverrel hamisított károsanyag-kibocsátási adatokkal vert át a német óriásvállalat. A palettán a javítás, a pénzbeli kárpótlás, az autócsere és az autóvisszavásárlás szerepel, de hogy ezek közül kinek mit ajánlanak fel, azt még nem tudta megmondani Kenneth Feinberg. A Frankfurter Allgemeine Sonntagszeitungnak nyilatkozó ügyvéd utalt rá, hogy a keze addig meg van kötve, amíg a cég meg nem egyezik az amerikai hatóságokkal a botrány műszaki kezelésének módjairól.
A Volkswagen a múlt héten bejelentette, hogy elhalasztja tavalyi üzleti eredményeinek közreadását és az éves közgyűlés összehívását, amíg jutnak dűlőre az amerikaiakkal. A cég eddig nem tudott elfogadható technikai megoldást letenni az asztalra, vagy amit javasolt, azt visszadobta az amerikai környezetvédelmi hatóság (EPA). A kudarc kapcsán a VW a múlt héten új vezetőt jelölt ki az amerikaiakkal folytatott tárgyalásokhoz. A kártérítési ügyeket vivő Feinberg megbízása független ettől. A VW teljes körű felhatalmazását élvező ügyvéd szerint még nem tud még konkrét ajánlatot tenni, de amit majd tesz, az a döntő többség számára elfogadható lesz. Utalt arra, hogy a szeptember 11-ei terrortámadások károsultjainál 97, a General Motoros tucatnyi halálos áldozatot követelő „önműködő slusszkulcs” botrányánál, valamint a BP Mexikói-öbölbeli Deepwater Horizon olajkitermelő platformjának tragédiájában általa képviselteknél 90 százalék feletti volt az ajánlatelfogadási arány. Ez most sem lesz másképp – tette hozzá.
A VW botrány szerencsére nem járt halálos áldozatokkal, mindamellett az autótulajdonosok fair elbírálásra számítanak. Ebben az esetben ez nem érzelmi, hanem szimplán üzleti kérdés – húzta alá az ügyvéd. Az egészségkárosodásra hivatkozva pénzt követelő ügyfelekkel Feinberg most nem kíván foglalkozni, számukra azt javasolja, inkább forduljanak bírósághoz. Korábban a VW jelezte, hogy kárpótlásként 1000 dollárt adna az amerikai járműtulajdonosoknak fele-felerészt készpénzben és szolgáltatásban, ám hivatalos ajánlat nem született. Elképzelhető hogy amiatt, hogy időközben az Európai Bizottság jelezte, részesítsék azonos elbánásban a hasonló cipőben járó 8,5 millió európai autótulajdonost. Erre viszont a VW nem mutatott készséget.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.