BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Csekkautomaták: újabb fejlesztéseket tervez a Posta

Újabb fejlesztéseket tervez a csekkautomaták kapcsán a Magyar Posta, ami arra utal, hogy a szolgáltatás beváltotta a hozzá fűzött reményeket.

Kedvező eredményt hozhattak a Magyar Posta csekkekkel kapcsolatos tavalyi újításai, a társaság ugyanis azt közölte a Világgazdasággal, hogy a közeljövőben a csekk termékhez kapcsolódóan újabb fejlesztéseket vezet be, amelyeknek része az automatizált csekkbefizetési lehetőség bővítése, de ennek részleteit egyelőre nem közölte a társaság.

A tavaly februárjában Budapesten és több vidéki városban üzembe helyezett húsz darab csekkbefizető automata – amelyeknél már biztosított a bankkártyás befizetés lehetősége is –, a társaság közlése szerint igen népszerű. Eddig összesen csaknem 350 ezer csekket fizettek be csekkbefizető automatán keresztül az ügyfelek, csaknem négymilliárd forint értékben. Azt viszont a posta megjegyezte, hogy a csekkbefizető automatákon keresztül befizetett csekkvolument nem reális arányítani az összes befizetéshez, hiszen automatából csupán húsz üzemel, míg a postahelyi csekkbefizetés lehetősége országosan 2700 postán adott, több ezer ügyintézői ablaknál. (Az automatákat egyébként nettó 136 millió forintértért vásárolta a vállalat.)

A csekk megújítása és az elektronikus fizetési csatornák terjesztése érdekében 2015 elején a posta kötelezővé tette a csekk QR-kódjának feltüntetését – emlékeztettek a vállalatnál. E kód beolvasásával a Magyar Posta Mobil Applikációján keresztül eddig 530 ezer csekket fizettek be az ügyfelek több mint 5 milliárd forint értékben. A QR-kódos befizetések többsége munkaidőn kívül és munkaszüneti napokon történik.

Mindezek mellett a posta 2015 nyarán lecserélte ötezer POS-terminálját – ez csaknem a teljes postai hálózatot jelenti –, ezzel párhuzamosan megteremtette a bankkártyás csekkbefizetés lehetőségét. Így a korábbi, költséges készpénzfelvételi tranzakció helyett a csekkeket már kártyás vásárlási tranzakcióval fizethetik be az ügyfelek. A postákon befizetett csekkek csaknem 15 százalékát már kártyával egyenlítik ki az ügyfelek – tette hozzá a társaság.

Tavaly év végén pedig elindult a Csekkoló alkalmazás, amely a Posta Hűségkártya használata mellett postán, a társaság csekkbefizető automatáin vagy az iCsekk applikáción keresztül, a regisztrált ügyfelek által befizetett csekkek adatait tartalmazza. A rendszer lehetővé teszi, hogy a Díjnet szolgáltatást is igénybe vevő ügyfelek összekapcsolják fiókjukat a postai alkalmazással, ezáltal minden befizetés egy helyen lesz látható.
A posta tavaly bevezetett, csekk termékhez kapcsolódó újításainak köszönhetően mérséklődött a csekkes befizetések csökkenésének tendenciája. „Míg a korábbi időszakban éves szinten 4-5 százalékkal csökkent a csekkvolumen, addig 2015-ben, az új fejlesztéseknek köszönhetően, két százalékra csökkent az ütem” – emelte ki a posta.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.