BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Hungaroring: Ígéret van, pénz még nincs

A Hungaroring nagyszabású, 25 milliárd forintos felújításáról még zajlanak a tárgyalások, ám a kormány csak ezek lezárulta után, a tervek ismeretében dönt a konkrét finanszírozásról.

[caption id="" align="alignleft" width="600"]A foltozgatások ideje lejárt: a főépületet, a bokszutcát és a lelátókat is lebontják, újakat építenek a helyükre. fotó: Földi Imre A foltozgatások ideje lejárt: a főépületet, a bokszutcát és a lelátókat is lebontják, újakat építenek a helyükre. fotó: Földi Imre[/caption]Az ausztráliai idénynyitóval már megkezdődött a 2016-os Forma–1-es szezon, eközben idehaza javában folynak a Hungaroring rekonstrukciójával kapcsolatos tárgyalások – közölte a Világgazdasággal a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium, ám azt nem közölték, hogy az egyeztetések mikorra fejeződhetnek be. A mogyoródi pálya felújítása most ért véget, ezt követi majd a többi létesítmény, így a lelátó, a főépület és a bokszutca korszerűsítése. Szakértők szerint az épületeket célszerűbb lebontani, mint felújítani. Az építkezés során a régi közműveket is ki kell váltani. Új beléptetőrendszert építenének ki, s létrehoznának emellett egy motorizációs látogatóközpontot is, amely az év minden napján nyitva állna a nagyközönség előtt.

A futamok 2026-ig történő meghosszabbításának fejében a jogtulajdonos Bernie Ecclestone különböző elvárásokat fogalmazott meg a létesítménnyel kapcsolatban, ezekről is tárgyalnak a felek. Az engedélyeztetési eljárások még nem kezdődtek el, ahhoz ugyanis információink szerint még nem kapott forrást a Hungaroring Zrt. A társaság elnök-vezérigazgatója, Gyulay Zsolt lapunknak azt mondta, hogy bízik a mielőbbi kormánydöntésben, ami után hozzáláthatnának a tervek elkészíttetéséhez, pályáztatásához. Az időigényes közbeszerzés mellett az is nehezítheti a helyzetüket, hogy mindezt úgy kellene végrehajtani, hogy a futamokat is meg tudják tartani. A kivitelezési tervek készítőit is közbeszerzésen kell kiválasztani, ezért kicsi annak a valószínűsége, hogy már az idei – július 22–24. közötti – futam után elkezdhetik a munkákat, legfeljebb az előkészültekre lesz idő – tette hozzá Gyulay.

A terv az lenne, hogy a Magyar Nagydíj után elkezdenék elbontani a főépületet, a bokszutcát, a lelátókat, és egy év elegendő lenne ahhoz, hogy felhúzzák az új épületeket. 

A beruházás költségét 25 milliárd forintra becsülik, ezt központi forrásból fedeznék. A kabinet kiemelten kezeli a sportberuházásokat, a stadionépítéseket, jól haladnak a különböző nagy sport-infrastruktúraberuházások, ezek sorába illeszkedne a Hungaroring fejlesztése is. A minisztérium most arról tájékoztatta lapunkat, hogy a költségvetési források biztosításáról az egyeztetések lezárása után születhet döntés. A szakmai előkészítés több fázisa már elkezdődött. A tényleges projekttervezés a szükséges finanszírozás rendelkezésre állásától függően indulhat meg majd.

Állítólag a tervezett beruházásnak is szerepe volt abban, hogy a Bernie Ecclestone-nak fizetendő jogdíj mérséklődik a következő években. Egy ideig évente tíz százalékkal nőtt a díj mértéke, 2012-től 7,5 százalékra mérséklődött, és 2017-től 2026-ig évi öt százalékkal nő a díj. Ennek alapján 2026-ig összesen 503 millió dollárba kerül a rendezés jogdíja – ezzel már számol a kormány. Így minden bizonnyal a harmincéves létesítmény újjáépítéséről szóló beruházás sem lehet kérdéses, ezt a szándékot erősítheti Szijjártó Péter külgazdasági miniszter korábbi kijelentése, miszerint mindezt úgy akarják végrehajtani, hogy az a 2024-es olimpiai pályázatban foglaltakkal is egybevágjon, s a különböző fejlesztések kölcsönösen erősítsék egymást.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.