A szélesebb közönség még nem sok mindent lát abból, hogy mit tett eddig a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) Zrt. az elektronikus jegyrendszer bevezetése érdekében. A BKK-tól azt azonban megtudtuk, hogy a társaság eddig két ütemben – 2015. áprilisban és decemberben – több mint 6,665 millió eurót, vagyis mintegy kétmilliárd forintot lehívott már a rendelkezésre álló hitelkeretből.
Az elektronikus jegyrendszer bevezetését az Európai Újjáépítési és Fejlesztési Bank (EBRD) 54,5 millió euró értékben finanszírozza, míg a Fővárosi Önkormányzat mintegy 4,3 milliárd forintot bocsát a BKK rendelkezésére. Kérdésünkre, hogy ezt az összeget egészen pontosan mire fordították, azt a választ kaptuk, hogy „a BKK az elektronikus jegyrendszerre lehívott összeget a szállító által benyújtott és igazolt számlák kifizetésére fordította”.
A BKK annyit közölt, hogy minden menetrend szerint történik, ez pedig a következő: első lépésként több száz a BKK-s dolgozó tavaly decemberben megkapta a tesztkártyát, s megkezdődött az elektronikus jegyrendszer első próbaüzeme, aminek célja, hogy a 2018-tól teljes egészében működő rendszer kártyakibocsátása már hatékonyan és hibátlanul tudjon üzemelni. Mivel az elektronikus jegyrendszer teljes bevezetését követően mintegy másfél millió kártya kerül forgalomba, ennek kiemelt jelentősége van a folyamatban – állítja a BKK.
A járművek, illetve a metró- és HÉV-állomások készülékeinek felszerelését követően lehet egyáltalán a rendszer teljes körű és üzemszerű indításáról beszélni. A kivitelezést ez év második felében kezdi meg a szállító, a start pedig 2018-ban lesz.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.