BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Még többet költhetnek netes reklámokra

Tavaly tovább növekedett a digitális reklámpiac, és megelőzve a televíziós szektort, idén újabb két számjegyű gyarapodást várnak a média szereplői a digitális piacon.

Tavaly tovább növekedett a digitális reklámpiac, és megelőzve a televíziós szektort, idén újabb két számjegyű gyarapodást várnak a média szereplői a digitális piacon – ez derült ki az IAB Hungary kérdéseire adott válaszokból.
Négy kérdésre kértek választ az IAB 60 tagjától (médiatulajdonosoktól, hirdetőktől, ügynökségektől, szolgáltatóktól) – ismertette Kardos Gábor, az IAB Adexpect munkacsoportjának alelnöke. A média szereplői 10,3 százalékos, az ügynökségek 11,7, a szolgáltatók 12, míg a hirdetők 12,7 százalékos növekedést várnak, így az iparág átlagos növekedése 11,49 százak lehet idén – ismertette egy sajtóbeszélgetésen Barnóth Zoltán, az IAB Hungary elnöke. A mintegy hatvan válaszadó csökkenésre semelyik alszegmensnél sem számít. A legnagyobb növekedésre, 2,19 százalékra 2016-ban a programmatic, vagyis automata módon értékesített reklámnál számítanak a piac szereplői, 2,01 százalékos gyarapodással pedig a mobil végezhet a második helyen. A legkisebb növekedést az e-mail és a display terén várják a szakemberek.

Az már a tavalyi digitálisreklám-adatokból látszott, hogy a lokális és a globális szereplők súlya a digitális reklámköltésben körülbelül azonos. A pontos számokat, arányokat nehéz megállapítani, mert a Google és a Facebook nem szolgáltat adatokat. Az ebből fakadó bizonytalansági tényező nem változat a növekvő trenden. A megkérdezett szereplők arra számítanak, hogy idén, ha minimálisan is, tovább-billen a mérleg a globális szereplők irányába.

Az elmúlt év nagy eredménye, hogy a digitális reklámköltés először lépte át az ötvenmilliárd forintot – mondta Novák Péter, az IAB Hungary elnökségi tagja, az Adex munkabizottság vezetője. Az 56,17 milliárd forintos 2015-ös reklámköltés 14 százalékos növekedés eredménye. Minden szegmens növekedett: a display, amelynek bevétele meghaladta a 23 milliárd forintot, 11 százalékkal tudott gyarapodni, bár részaránya csökken. A másik nagy alszegmens, a search 22,2 milliárd forintos bevételt tudhatott magáénak, 16 százalékos növekedésének köszönhetően, de az arányaiban sokkal kisebb szerepű listing bevétele is 16 százalékkal több mint 2014-ben. Tavaly 9,3 milliárd forintos bevételt könyvelhetett el, míg az e-mail 1,3 milliárd forintos bevétele nyolcszázalékos gyarapodás eredménye.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.