A kismotorok és robogók tulajdonosainak nagy része csak akkor viszi szervizbe a járművét, ha már feltétlenül szükségessé válik, részben azért, mert jelenleg nincs semmilyen kötelező átvizsgálás (műszaki vizsga) az 50 köbcentiméter alatti lökettérfogatú motoroknál – mondta egy mai sajtótájékoztatón Csima Béla, a Moped91 Kft. ügyvezető igazgatója. Hozzátette: a megfelelő tavaszi felkészítés kulcsfontosságú a motorkerékpároknál, robogóknál, hiszen a jellemzően több hónap szünet után elővett jármű műszaki állapotát feltétlenül ellenőrizni kell.
Az ügyvezető igazgató szerint feltétlenül szükséges lenne a kismotorok és robogók rendszámozásának megoldása Magyarországon, hiszen a jelen körülmények között csak becsülni lehet, mennyi ilyen jármű fut az utakon, nincs megoldva az azonosítás, és a járművek műszaki állapota is teljesen a tulajdonos hozzáállásán múlik. Ezzel együtt – hangsúlyozta – olyan megoldást kell találni, amely vállalható költséget jelentene az érintett tulajdonosoknak: vagyis a robogók rendszámozása, vizsgáztatása nem szabad, hogy annyiba kerüljön, mint egy nagy teljesítményű motorkerékpáré vagy autóé, hiszen akkor a forgalomba helyezés, illetve forgalomban tartás költsége sok esetben meghaladná a jármű piaci értékét. A rendszámozás várható időpontja ma nem ismert, ám az ügyvezető igazgató szerint két-három éven belül feltehetően megoldják a döntéshozók, annál is inkább, mert a környező országok döntő többségében már működik a rendszámos azonosítás.
Ami az alkatrész-piac alakulását illeti, Csima Béla szerint a válság ott később éreztette a hatását, és jóval kisebb visszaesést tapasztaltak annál, mint ami az új motorok eladásainál volt tapasztalható. Az utóbbi egy-két évben pedig már kisebb növekedés történt a piacon, részben annak köszönhetően, hogy az utóbbi években felfutott a használt robogók és motorkerékpárok importja Magyarországon.
Az 1991-ben alapított Moped91 Kft. profilját kezdetben a volt szocialista blokk motorkerékpárjainak alkatrész-forgalmazása adta. 1997-ben a cég megnyitotta nagykereskedelmi központját Dunaharasztiban, és bővítette kínálatát kerékpáralkatrészek, majd olasz és japán motorkerékpár-alkatrészek forgalmazásával is. A társaság termékpalettája jelenleg közel 12 ezer termékből áll, a cég közel 700 millió forintos éves forgalmat bonyolít, és 10-15 – zömmel kelet-európai – piacra is szállít alkatrészeket.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.