A reklámköltés 2015-ben 2,81 százalékkal nőtt és elérte a 194,37 milliárd forintot a 2014. évi 189,05 milliárddal szemben - mondta Hivatal Péter, a Magyar Reklámszövetség ügyvezetőségének tagja az Evolution&Mobil Hungary 2016 konferencián.
A digitális, internetes reklámköltés nőtt a legjobban, 14,4 százalékkal, és átvette a vezető szerepet a televíziótól a 27,6 százalékos részarányával.
Urbán Zsolt, a Magyar Reklámszövetség elnöke úgy értékelte, hogy a piac stabilizálódik és élénkül, ugyanakkor az 5,3 százalékos reklámadó elvitte a reklámköltés növekedésének nagy részét.
Novák Péter, a Magyar Reklámszövetség elnökségi tagja elmondta, hogy a digitális reklámköltés 2015-ben 56,17 milliárd forintot tett ki.
Kovács Krisztián, a Magyar Műsorszolgáltatók Egyesülete elnöke arra hívta fel a figyelmet, hogy a televíziós csatornákon elköltött reklám 51,6 milliárd forintot tett ki a múlt évben, 3 százalékot meghaladó mértékben bővült 2014-hez képest, és jelenleg 26,4 százalékos a részesedése a teljes reklámpiacon.
Kovács Tibor, a Magyar Lapkiadók Egyesülete elnöke ismertette, hogy az írott sajtóban tavaly 6,9 százakkal 32,3 milliárd forintra csökkent a reklámbevétel 2014-hez képest. Elmondta: tavaly a sajtó teljes reklámárbevétele 96,456 milliárd forint volt, a lapterjesztésből 58 milliárd forint származott, az online bevétel 6,27 milliárdot tett ki.
Huszics György, a Direkt- és Interaktív Marketing Szövetség elnöke elmondta, hogy a reklámköltés a direkt marketing piacon változatlannak tekinthető, tavaly 29,3 milliárd forint volt a bevétel, az előző évben pedig 29,5 milliárd forintot tett ki. Hozzátette, hogy a címzett és a címzetlen reklámok visszaesését mérsékelte a többi terület, például a call center, és az email forgalom.
Hantosi Bálint, az Out of Home Hungary (korábban Magyar Közterületi Média Szövetség) társelnöke kiemelte, hogy a hirdetők kevesebbet költöttek közterületeken tavaly, főleg az állami megrendelések estek vissza.
Turi Árpád, a Rádiós Médiaszolgáltatók Egyesületének elnöke elmondta, hogy a rádióknál 3,1 százalékkal mintegy 9 milliárd forintra csökkent a reklámbevétel, viszont új adók beindulásával várhatóan ez az idén növekedni fog.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.