Jövő év elejétől már Olaszország sem lesz védett az amerikai Starbucks kávézólánc támadásától: ha több évtizedes késéssel is, de a hálózat kiépítésében és kínálatának kidolgozásában mintaként szolgáló Itáliában is megtelepszik a franchise.
Az első kávézókat Milánóban és más nagyvárosokban alakítják ki a Percassi csoporttal közösen. „Az eszpresszót az olaszok vitték tökélyre, ezért az itteni piac meghódítása különlegesen fontos a Starbucks számára” – mondta Howard Schultz, a seattle-i vállalat vezérigazgatója, megemlítve, hogy a lánc koncepciója az 1983-as milánói és veronai tanulmányútján szerzett tapasztalatokon nyugszik, azt vitték sikerre először a tengerentúlon, majd a világ számos országában, s most érkeztek el oda, hogy végre megmutassák „mesterüknek”, hová fejlődtek az elmúlt években. Nagy kérdés, hogy a felettébb kritikus – a Forbes szerint kávésznob – olaszok körében a mennyire lesz népszerű a Starbucks választéka, közte a mélységesen megvetett frapuccino, illetve a beülős, „gyorséttermi” körülményeket mennyire tudják majd elfogadni. Szakértők szerint ebből a szempontból kitűnő választás Milánó, amely elég kozmopolita város ahhoz, hogy az amerikai ízlésnek megfelelő körülményeket különösebb gond nélkül befogadja.
A fiatal, „romlatlan” generációk valószínűleg fogékonyak lesznek az amerikai életstílust megtestesítő újdonságra, amellyel külföldi útjaikon már találkozhattak. A vendégek a lánc 1998-as angliai megjelenése óta Európában, a Közel-Keleten és Afrikában 2400 helyen térhetnek be kávézni valamelyik Starbucksba. Figyelmeztető jel mindenesetre, hogy a briteknél 17 évig kellett dolgozni ahhoz, hogy végre valami nyereséget is hozzon az üzlet, míg az ausztráloknál gyakorlatilag visszavonulót kellett fújniuk, annyira gyengén ment a bolt. Az biztos, hogy Kínában nagyobb fogadókészségre találnak, mint Itáliában, az ottani a második legfontosabb piacuk: 2019-re már 3400 egységbe térhetnek be felfrissülni a helyiek.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.