BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A Star Wars-figurák meseszerű forgalmat produkáltak

A lányos játékok forgalmának felpörgése küldte föld körüli pályára a Hasbro nyereségét, de a Star Wars- kultusz is szépen hozott a konyhára.

Felébredt az Erő – ez állapítható meg a Hasbro első negyedévéről szóló bejelentésből. A Mattel mögött a második legnagyobb játékgyártónak számító cég jó üzletet kötött a Walt Disney-vel a Csillagok háborúja sorozat kapcsán, a tavaly év végén bemutatott új epizódban szereplő figurák és egyéb szuvenírek értékesítése ugyanis jelentősen megdobta a bevételét. De a Disney Princess hercegnőit mintázó játékok, valamint a Hókirálynő című mese alapján készített Jégvarázs című animációs film figurái is hozzájárultak ahhoz, hogy a tavalyihoz képest 81 százalékos bővüléssel 49 millió dollárra nőjön a játékgyártó adózott nyeresége az idei első három hónap után. A forgalom ennél szerényebb mértékben, 16,5 százalékkal nőtt, de a 831 millió dolláros bevételre így sem lehet panasz.

Az elemzői konszenzus ennél 7 százalékkal kevesebbről szólt, az viszont általános döbbenetet keltett a körükben, hogy az adózott nyereség 58 százalékkal haladta meg az előzetes várakozásokat. A Hasbro tehát jó lóra tett, amikor az említett játékfilmek tapintható figuráinak forgalmazásáról megegyezett a Disney-vel, de még a 2012-ben bemutatott szuperhős-fantasy film, a Bosszúállók alakjainak értékesítéséből is sokmilliós bevétele származott, nem is szólva a Jurassic Park dinoszauruszairól – írja a Reuters. Az őslények életének megfilmesítéséből gigantikus hasznot húzó társaság befektetői ezúttal elégedettek lehetnek, a Hasbro árfolyama 4,6 százalékkal erősödött a gyorsjelentés megjelentése után. Az elmúlt egy évben kereken 25 százalékkal drágultak a Hasbro részvényei.

A mesevilágból ismerős Hamupipőke- a Hófehérke-figurák forgalmazási jogaiért tavaly év végén vívott ádáz csatában a vesztes rivális, a Mattel szenderült sokéves álomra, a Hasbro azóta „tonnaszám” dobja piacra a gyerekek kedvenceit. A kifejezetten lányoknak szóló termékek forgalma 41 százalékkal 165 millió dollárra nőtt ebben a negyedévben. A fiúk ezúttal lemaradtak, csak 24 százalékos bevételi plusszal örvendeztették meg a Hasbro részvényeseit. A Monopoly társasjátékokból és a My Little Pony babafiguráiból befolyó bevétel csak a habot fixálta a Hasbro tortáján. Elképesztő, de az idén 60. születésnapját ünneplő Play-Doh gyurmajáték is 12 százalékkal nagyobb forgalmat hozott az egy évvel korábbinál. Annyi biztos, hogy a Star Wars-őrület kitart, a film DVD-változatának tavaszi megjelenése is ébren tartja az érdeklődést, ahogy a decemberre ígért Rogue One: A Star Wars Story is dobhat majd a cég forgalmán. A Csillagok háborúja apropóján bevezetett NERF szivacslövő játékfegyverek eladásai is reménykeltők a Hasbro adatai alapján.

A Hasbo játékgyárainak leglelkesebb ügyfelei Észak-Amerikában élnek, az összbevétel fele onnan származik. A feltörekvő országokban az idén eddig kevesebben hittek a mesékben, ezt igazolják a 7 százalékkal zsugorodó eladások – írja a Marketwatch, megjegyezve, hogy a fizikai, kézzelfogható játékok „reneszánszukat élik”, a digitalizálódó világ nem tud kifogni rajtuk. Az NPD piackutató adatai szerint tavaly az Egyesült Államokban 6,7 százalékkal nőtt a forgalmuk, ilyen magas arányt egy évtizede nem mértek arrafelé. Két évtizede volt, amikor a Barbie babákról ismert Mattel ajánlatot tett a Hasbróra, amit akkor visszautasítottak. Tavaly év végén viszont a Hasbro látta úgy, hogy a gigászok násza a gyermekek – és a részvényesek – érdekeit szolgálná, ám a tárgyalások azóta sem vezettek eredményre.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.