Felébredt az Erő – ez állapítható meg a Hasbro első negyedévéről szóló bejelentésből. A Mattel mögött a második legnagyobb játékgyártónak számító cég jó üzletet kötött a Walt Disney-vel a Csillagok háborúja sorozat kapcsán, a tavaly év végén bemutatott új epizódban szereplő figurák és egyéb szuvenírek értékesítése ugyanis jelentősen megdobta a bevételét. De a Disney Princess hercegnőit mintázó játékok, valamint a Hókirálynő című mese alapján készített Jégvarázs című animációs film figurái is hozzájárultak ahhoz, hogy a tavalyihoz képest 81 százalékos bővüléssel 49 millió dollárra nőjön a játékgyártó adózott nyeresége az idei első három hónap után. A forgalom ennél szerényebb mértékben, 16,5 százalékkal nőtt, de a 831 millió dolláros bevételre így sem lehet panasz.
Az elemzői konszenzus ennél 7 százalékkal kevesebbről szólt, az viszont általános döbbenetet keltett a körükben, hogy az adózott nyereség 58 százalékkal haladta meg az előzetes várakozásokat. A Hasbro tehát jó lóra tett, amikor az említett játékfilmek tapintható figuráinak forgalmazásáról megegyezett a Disney-vel, de még a 2012-ben bemutatott szuperhős-fantasy film, a Bosszúállók alakjainak értékesítéséből is sokmilliós bevétele származott, nem is szólva a Jurassic Park dinoszauruszairól – írja a Reuters. Az őslények életének megfilmesítéséből gigantikus hasznot húzó társaság befektetői ezúttal elégedettek lehetnek, a Hasbro árfolyama 4,6 százalékkal erősödött a gyorsjelentés megjelentése után. Az elmúlt egy évben kereken 25 százalékkal drágultak a Hasbro részvényei.
A mesevilágból ismerős Hamupipőke- a Hófehérke-figurák forgalmazási jogaiért tavaly év végén vívott ádáz csatában a vesztes rivális, a Mattel szenderült sokéves álomra, a Hasbro azóta „tonnaszám” dobja piacra a gyerekek kedvenceit. A kifejezetten lányoknak szóló termékek forgalma 41 százalékkal 165 millió dollárra nőtt ebben a negyedévben. A fiúk ezúttal lemaradtak, csak 24 százalékos bevételi plusszal örvendeztették meg a Hasbro részvényeseit. A Monopoly társasjátékokból és a My Little Pony babafiguráiból befolyó bevétel csak a habot fixálta a Hasbro tortáján. Elképesztő, de az idén 60. születésnapját ünneplő Play-Doh gyurmajáték is 12 százalékkal nagyobb forgalmat hozott az egy évvel korábbinál. Annyi biztos, hogy a Star Wars-őrület kitart, a film DVD-változatának tavaszi megjelenése is ébren tartja az érdeklődést, ahogy a decemberre ígért Rogue One: A Star Wars Story is dobhat majd a cég forgalmán. A Csillagok háborúja apropóján bevezetett NERF szivacslövő játékfegyverek eladásai is reménykeltők a Hasbro adatai alapján.
A Hasbo játékgyárainak leglelkesebb ügyfelei Észak-Amerikában élnek, az összbevétel fele onnan származik. A feltörekvő országokban az idén eddig kevesebben hittek a mesékben, ezt igazolják a 7 százalékkal zsugorodó eladások – írja a Marketwatch, megjegyezve, hogy a fizikai, kézzelfogható játékok „reneszánszukat élik”, a digitalizálódó világ nem tud kifogni rajtuk. Az NPD piackutató adatai szerint tavaly az Egyesült Államokban 6,7 százalékkal nőtt a forgalmuk, ilyen magas arányt egy évtizede nem mértek arrafelé. Két évtizede volt, amikor a Barbie babákról ismert Mattel ajánlatot tett a Hasbróra, amit akkor visszautasítottak. Tavaly év végén viszont a Hasbro látta úgy, hogy a gigászok násza a gyermekek – és a részvényesek – érdekeit szolgálná, ám a tárgyalások azóta sem vezettek eredményre.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.