A venezuelai gyógyszerpiac összeomlását a feltörekvő országokban növelt eladásaival tudta ellensúlyozni a Sanofi. A magyar Chinoint az idén épp negyedszázada megvásárló francia cég 1,11 milliárd eurós nyereséggel zárta az első negyedévet az egy évvel korábbi 1,05 milliárd után. Az elemzői várakozásoktól csekély mértékben elmaradó eredményt 8,8-ről 8,54 milliárdra zsugorodó bevétel mellett érték el. A cég táján a beszámolónál nagyobb izgalommal várták, miként reagál a kaliforniai Medivation nevű, a daganatos megbetegedések kezelésében élenjáró biotech gyógyszergyártó a 9,3 milliárd dolláros felvásárlási ajánlatukra.
A Sanofi az ellenségesnek minősített ajánlat révén rákgyógyszer-portfolióját szeretné erősíteni, s amint Olivier Brandicourt vezérigazgató kifejtette, remélik, hogy meg tudnak egyezni az Xtandi gyártójával. A reménynél többre, inkább egy emelt ajánlatra lesz ehhez szükség, mivel az amerikaiak első körben elutasították a franciák kezdeményezését. Brandicourt elmondta: azért tette közzé az ajánlatukat, hogy mindkét cég részvényesei elgondolkodhassanak azon. A Sanofi részvényeseit mindenesetre sokkolta a hírrel, az árfolyam Párizsban 3,5 százalékot zuhant.
A franciákat az idő is sürgeti, mivel most járt le az egyik legfontosabb gyógyszerük, a cukorbetegség kezelésére szolgáló Lantus védettsége az Egyesült Államokban – írja a The Wall Street Journal. A Lantus eladásai rögtön 12 százalékkal vissza is estek. Ez is közrejátszott abban, hogy a csoport bevételének ötödét szolgáltató diabétesz-ellenes termékcsalád az első negyedévben 6 százalékkal kevesebb, 1,73 milliárd eurós bevételt ért csak el.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.