Idén az első negyedévében a teljes népesség naponta átlagosan 5 óra 9 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely 2 perccel volt több, mint az előző év ugyanezen időszakában – derül ki Nielsen Közönségmérés adataiból. A 4-17 évesek tévénézéssel töltött ideje 3 óra 20 perc volt, a 18-49 éves korcsoporté pedig 4 óra 10 perc, ami a gyerekek esetében 4 perces növekedést, míg a 18-49 éveseknél 7 perces csökkenést jelentett. Az ötven évnél idősebbek naponta átlagosan 6 óra 51 percet tévéztek az év első negyedében, 6 perccel többet, mint egy évvel korábban.
Az időeltolásos tévénézésre (Time-shifted Viewing, TSV) irányuló kutatások szerint a teljes népesség a napi tévénézéssel töltött idejének 1,2 százalékát, átlagosan 3,6 percet fordított időben eltolt televíziós tartalom fogyasztására 2016 első negyedévében. A 4-17 és a 18-49 éves korosztály a tévénézésre fordított idejének 1,2 illetve 1,6 százalékát töltötte késleltetett tévés tartalom fogyasztásával, míg az ötven év felettieknél ez az arány továbbra is a legalacsonyabb, mindössze 0,9 százalék volt.
Tavaly első negyedéhez képest a közszolgálati csatornák közönségaránya 14,8 százalékról 17,3 százalékra nőtt, melyhez részben az M4 Sport csatorna megjelenése is hozzájárult, ugyanakkor a két országos kereskedelmi csatorna (RTL Klub + TV2) együttes részesedése 26,6 százalékról 23,2 százalékra mérséklődött. A többi csatornacsoport részesedése viszonylag stabil maradt: egy százalékpontnál kisebb mértékben mozdultak el a tavaly mért értékektől. A közönségarány az életmód csatornáknál 0,6 százalékpontos növekedéssel 2,7 százalékra, a gyerekcsatornáknál 0,5 százalékponttal öt százalékra, a filmcsatornák esetében pedig 0,4 százalékponttal 9,9 százalékra nőtt. Tavalyhoz képest változatlanul 5,6 százalékot értek el az ismeretterjesztő csatornák, 2,5 százalékot pedig a zenecsatornák. A hírcsatornák részesedése 0,6 százalékponttal 4,1 százalékra csökkent, míg a sportcsatornáké mindössze 0,3 százalékponttal maradt el a tavalyihoz képest, és így 2,2 százalékos arányt könyvelhettek el.
A kínálati arányhoz viszonyítva csekélyebb mértékben érdeklődtek a „sport”, a „zene” és az „egyéb” (például reklám, műsorajánló) műsortípusok iránt, és bár a kínálat 12 százalékát a művelődéssel, tudománnyal, kultúrával kapcsolatos műsorok alkották, a nézők tévéfogyasztásának csupán 4,8 százalékát tették ki.
A napi fogyasztási cikkek (FMCG termékek) hirdetési rangsorában az első helyre a „szeletes csokoládé” került, második a „puding, tejalapú desszert”, a harmadik helyen pedig a „fogkrém”termékosztályának televíziós hirdetései állnak az idei első negyedéves, teljes népességre vonatkozó összes GRP alapján.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.