BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Bevásárolt a ThyssenKrupp Ferroglobus

Közvetlen berendezésvásárlás helyett egy egész céget vett meg a ThyssenKrupp Ferroglobus azért, hogy a céljait segítő, új eszközökhöz jusson.

Egy új felvásárlásra alapozva kívánja autóipari piaci pozícióját tovább erősíteni a ThyssenKrupp Ferroglobus Zrt. „Tulajdonképpen eszközöket vásároltunk. Éppen új, hasító-táblásító berendezéseket kerestünk, amikor felkínálkozott a lehetőség a dániai Ib Andresen társaság pont ilyen gépekkel rendelkező győri üzemének megvásárlására. A gyárnak az elhelyezkedése is kedvező számunkra” – válaszolt a Világgazdaságnak a ThyssenKrupp Ferroglobus vezérigazgatója. Petró Zoltán tájékoztatása szerint cége mostantól olyan járműipari beszállítókat is elláthat, amelyeket eddig nem vagy nem teljesen tudott kiszolgálni. Ráadásul, miközben a termékei eddig csak beszállítókon keresztül jutottak el a hazai autógyárakba (Mercedes, Audi, Suzuki, Opel), ezentúl a Ferroglobus közvetlenül adhat el nekik. Az egyik hazai autógyár szakemberei épp a napokban keresték fel emiatt a győri üzemet.

A most megszerzett, évi 180-200 ezer tonna kapacitású hasító-táblásító gépeknek köszönhetően két-három év múlva az eddigi 6-7 százalékról 15-20 százalékra nőhet a Ferroglobus árbevételén belül a járműipari értékesítés aránya. Már készül a társaság további megmunkálóeszközök beszerzésére.

„Az Ib Andresen korábban nem kizárólag a nagyobb hozzáadott értékű munkát elváró autóiparnak dolgozott, hanem más gyártóknak is, azok szűkös kapacitásainak pótlására. Viszont a piac alapvetően a magasabb hozzáadott értékű munkákat fizeti meg” – magyarázta Petró Zoltán. A Ferroglobus saját tekercskészlete feldolgozásával látná el autóipari vevőit. A győri gyárnál közelgő üzleti modellváltás gyümölcse várhatóan a Ferro­globus szeptemberben záruló üzleti éve utáni időszakban érik be, azaz akkorra már a beolvasztott győri üzem is nyereséges lesz. Addig viszont a Ferroglobus átsrukturálja az Andresen vevőkörét. (Az Andresen Kft. a 2014 nyarán zárult üzleti évében 9,6 millió eurós árbevétel mellett 1,3 milliós adózás előtti veszteséget termelt az Igazságügyi Minisztérium adatai szerint. Egy évvel korábban egymillió euróval nagyobb volt az értékesítése, de a vesztesége is másfél millió eurót tett ki. Néhány korábbi évben is mínuszban volt.)

A nagy hozzáadott értékű acéláru a Ferroglobus bevételének a 25-30 százalékát adja, ezek hasított és táblásított lemezek, darabolt csövek és hosszútermékek. Az általa forgalmazott acéláru jelentős része az EU-ból, részben Magyarországról, elvétve a Távol-Keletről is származik. A fő vevőpiac Magyarország. Nagy súlyú Szlovákia is, amelynek acél-, könnyű- és színesfém-, valamint rozsdamentes acél- és műanyag-kereskedelmét két és fél éve szintén a budapesti központból irányíttatja a német anyavállalat. Elad a vállalat Horvátországban és Szlovéniában is. Bevételén belül az export részaránya az utóbbi két év 2-3 százalékához képest ma már
10 százalék.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.