Kevesebb dohányterméket tudott eladni a Philip Morris International (PMI) az első negyedévben, ennek megfelelően a nyeresége is visszaesett, mégpedig 14,3 százalékkal 1,53 milliárd dollárra. A 98 centes egy részvényre eső nyereség (EPS) csalódást keltett a Wall Streeten, a Zacks Investment Research konszenzusa például 1,11 dolláros EPS-ről szólt. A várakozásoktól 200 millióval maradt el a forgalom, amelynek 6,08 milliárd dolláros értéke 3,3 százalékkal alacsonyabb az egy évvel korábbi időszakénál.
Ezt a termékeit csak az Egyesült Államokon kívül forgalmazó dohánygyártó a zsugorodó megrendelésekkel és az árfolyamhatásokkal magyarázza – írja az AP. A PMI 1,4 százalékkal kevesebb cigarettát értékesített, különösen Európában és Ázsiában lanyhult a kereslet termékeik iránt. André Calantzopoulos vezérigazgató ugyanakkor arra is felhívta a figyelmet, hogy a tavalyi első negyedév kimagasló volt, így erős bázishoz kellett mérni a mostani szerényebb mutatókat. A PMI árfolyama az utóbbi 12 hónapban 18 százalékkal erősödött, most viszont 2 százalékot gyengült az amerikai nyitás előtti kereskedésben.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.