Budapest tele van kátyúval, amelyeket évente ugyan betömködnek, ám folyamatosan újratermelődnek – hangoztatta Horváth Csaba, az MSZP fővárosi frakcióvezetője. Kátyúzásra még futja a büdzséből, de rendszerszintű felújításra már alig van forrás. Korábban évente 15-30 kilométeren is teljes szőnyegezést, vagyis útpadkától útpadkáig tartó felújításokat végeztek, az utóbbi időben viszont egyre ritkább az ilyen – nyilatkozta a Világgazdaságnak az egykori alpolgármester. (A főváros, pontosabban a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) Zrt. azoknak az utaknak az üzemeltetője, amelyeken a társaság, illetve a BKV járművei közlekednek. Minden más fővárosi út karbantartásáért a kerületi önkormányzatok a felelősek.)
A fővárosi utak állapotának javításához az állam általában egyre kevesebb forrást biztosít, ez okozza a hálózat állapotának romlását – húzta alá Horváth Csaba. A BKK szerint kissé másként áll a helyzet. A közlekedésszervező lapunknak kifejtette, hogy az útfelújításokra több éve stabilan 3-4 milliárd forint fővárosi forrás áll rendelkezésre. A fővárosi közutak egyharmadának az állapota nem megfelelő, és bár a főváros jelentős pénzt költ ezek felújítására, az összeg tízszerese kellene ahhoz, hogy kielégítő legyen az utak minősége – közölte korábban a BKK.
Tavaly és idén jelentős útfelújítási munkákra került-kerül sor. Tavaly egyebek mellett megújult a főváros két legrosszabb állapotú, még kockaköves útja: az újpesti Görgey utca, valamint Kőbányán a Maglódi út egy szakasza és a Sírkert út. Jelentős útfelújítási munkák folytak Békásmegyeren, valamint a Budaörsi út belső részén. Idén várható többek között a rákosszentmihályi Csömöri út felújítása, Újbudán a Bocskai út egészének és a Fehérvári út egy szakaszának átépítése, a kőbányai Kápolna utca, a Keresztúri út egy szakasza, és végül, de nem utolsósorban a Róbert Károly körút teljes hosszában történő felújítása.
Öt éve egyetlen budapesti hidat sem újítottak fel – hangsúlyozta Horváth. A korábbi pénzügyi ütemterv szerint a Szabadság és a legutóbb felújított Margit híd rekonstrukciója után már meg kellett volna kezdeni a Lánchíd, később pedig a Petőfi híd felújítását. Ezzel tehát adós a főváros, ráadásul például az előbbi ütemterv szerint soron következő Lánchíd rekonstrukciója 6-8 milliárd forintot igényelne, vagyis jóval kevesebbe kerülne, mint a Margit hídé. A Lánchíd felújítása még napirenden sincs – tette hozzá Horváth. A BKK sem említette a felújításra váró hidak között a Lánchidat, amelynek egyes részei már erősen átrozsdásodtak. A BKK-tól ugyanis azt a választ kaptuk, hogy idén a Róbert Károly körút–Esztergomi utcai hidat, a Róbert Károly körút–Népfürdő utcai hidat, továbbá az M5-ös bevezető út Gyáli úti és a Határ úti felüljárót újítják fel. Befejeződik ezeken kívül a városhatáron található M5 „0” jelű híd felújítása, az Árpád hídon a margitszigeti lehajtó építése, valamint a Lánchíd budai villamosalagútjának átépítése. A hídfelújítási program éves beruházási kerete változó. Évente átlagosan körülbelül kétmilliárd forint áll rendelkezésre a hídfelújítási programra – tette hozzá a BKK.
● Fehérvári út
● Kápolna utca
● Keresztúri út
● Róbert Károly körút
● Fehérvári út
● Kápolna utca
● Keresztúri út
● Róbert Károly körút -->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.