Magyar nyelvű légiutas-kísérőket is alkalmazni kell majd azokon a nyugat-balkáni járatokon, amelyek koncessziós pályázatát most jelentette meg a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium az EU hivatalos lapjában. A nyertesnek legalább heti két retúrjáratot kell üzemeltetnie Budapest és több főváros: Podgorica, Pristina, Szarajevó, Szkopje és Tirana között. Mint korábban megírtuk, a koncessziós időszak négy évre szól. Most az is kiderült, hogy a szolgáltatást végző, minimum 30 férőhelyes, alacsony zajkibocsátású repülők nem lehetnek nyolcévesnél idősebbek. Számít az is, mekkora kompenzációs igényt támaszt a pályázó. Ezeket a járatokat nem lehet gazdaságosan üzemeltetni, de miután a kormány gazdasági, turisztikai szempontból előnyösnek tartja a légi összeköttetéseket ezekkel a városokkal, kész hozzájárulni az üzemeltetéshez is. Szempont még, hogy mennyibe kerülnének a járatindításkor a jegyek (itt valamennyi járatra vonatkozó átlagértéket vesznek figyelembe), s hogy mikor indítanák a szolgáltatást. A foglalási felület és a telefonos ügyfélszolgálat nyelvére vonatkozó vállalás fontos szempont lesz, ahogy a karbantartás lefedettségét (és ebben Budapest szerepét) is külön súlyozzák.
Az ajánlatokat 2016. május 19-én kell beadni, és még a nyáron nyertest hirdethetnek. Piaci szereplők a Wizz Airt tartják a legesélyesebbnek, bár szakértők szerint a diszkont-légitársaság gépei ezeken a viszonylag rövid távokon nem üzemeltethetők gazdaságosan, inkább turbópropelleres gépeket lenne célszerű használni. Az viszont elképzelhető, hogy a nyertes ilyen gépeket üzemeltető alvállalkozót vonna be. Hasonló konstrukcióban a Malév is közlekedtetett így járatokat egyes balkáni útvonalakra. Úgy tudjuk, a Wizz Air mellett az orosz repülőgépgyártó, a Szuhoj is felbukkant a potenciális pályázók között.
a Határ út közelében, az Erste Group Immorent Kft. irodakomplexumában.
a Határ út közelében, az Erste Group Immorent Kft. irodakomplexumában. -->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.