Az egy-két személyre épülő, gyorsan nagyra növő vállalatok körében előszeretettel alkalmazott befolyásmegőrzés elemzők szerint visszatetszést szül ugyan a befektetők körében, de a szikár profitérdekek ezen hamar felülkerekednek. A Facebook részvényesei eddig sem panaszkodhattak, hiszen a 2012-es 38 dolláros induló árfolyamot Zuckerbergék megtriplázták, és a Facebook érte el leghamarabb a 250 milliárd dolláros piaci értéket a tőzsdén debütált amerikai cégek közül. A közösségi portál üzemeltetője most 309 milliárd dollárt ér, ezzel 27-et előz meg a Dow Jones indexben jegyzett 30 nagyvállalat közül. „Amíg fut a szekér, addig a részvényesek nem foglalkoznak azzal, hogy milyen kevés beleszólásuk van a vállalat ügyébe, akkor kell az ilyen, teljhatalmat garantáló döntéseket meghozni. A befektetők rendszerint akkor kapnak észbe, ha már rosszra fordulnak a dolgok” – írta Brian Wieser, a Pivotal Research elemzője. David Wehner, a Facebook pénzügyi igazgatója viszont arra emlékeztetett, hogy a részvényesek eddig is sokat köszönhettek Zuckerberg ötleteinek, és megbízhatnak benne a jövőben is.
Repeszt az árfolyam, triplázódik a profit
Tíz százalékkal ugrott meg a Facebook árfolyama a cég negyedéves gyorsjelentésében szereplő bombasztikus adatokra. Az elemzők sem tudtak lépést tartani a Facebook növekedési tempójával, a forgalom 52 százalékos bővülése, az 5,4 milliárd bevétel őket is megdöbbentette. Pedig csak a trend folytatódott, a mobil-, valamint a videohirdetések áradata a bevételi oldalon is gátszakadást eredményezett. A célközönség eközben szakadatlanul bővül, napi rendszerességgel már 1,09 milliárdan keresik fel a közösségi portált, 15 százalékkal többen, mint egy évvel ezelőtt. De többet is időznek a felhasználók: a böngészés és a nézelődés átlagban már napi közel egy órát visz el az életükből, amivel negyedéves szinten ezúttal 1,5 milliárd dolláros, az egy évvel korábbinak a háromszorosára rúgó adózott nyereséghez segítették a közösségi portál üzemeltetőjét.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.