Egy egészségmegőrzéshez használható okoseszközöket gyártó céget vásárolt a Nokia, az ügylet az egyik első lépés lehet, amellyel a vállalat visszatér az egyéni felhasználóknak szánt készülékek piacára. A 170 millió euróért megvett Withings számos, egészségügyi és sportcélokra alkalmazható terméket készít, így többek között okosmérlegük, okoskarkötőjük és -órájuk is van. Az egyik legismertebb márkanév volt a mobiliparban hosszú évekig a Nokia, azonban a társaság 2014-ben megvált mobiltelefon-gyártó üzletágától, és a Microsoftnak adta el. Az akkor kötött megállapodás értelmében a vállalat 2016 végéig nem jelenhet meg a piacon a saját nevével ellátott, egyéni fogyasztóknak szánt termékkel. Azonban a cég azt már 2014 végén érzékeltette, hogy nem mondtak le teljesen a fogyasztói szegmensről, hiszen novemberben egy N1 nevű androidos táblagépet mutattak be, amelyet ugyan nem ők gyártottak – ahogyan például az Apple sem maga készíti a telefonjait –, viszont a finn társaság technológiáját és tudását építették be.
gaz, ezzel az eszközzel még csak az ázsiai piacon próbálkoztak, azonban a Withings megvásárlása azt mutatja, hogy a hálózatba kapcsolt készülékek a jövőben fontosak lesznek a Nokia számára. A társaság jelenleg két fő részleget működtet, az egyik távközlési vállalatok számára fejleszt megoldásokat, míg a másik, a Nokia Technologies az újdonságokkal próbálkozik. Ennek az üzletágnak köszönheti a filmipar az Ozo nevű, virtuálisvalóság-filmek készítésére alkalmas profi kamerát, és a hírek szerint a Withings is ehhez a divízióhoz kerül majd.
Az akvizíció lehetőséget teremt arra, hogy friss tudással gyarapodjon a cég a fiataloknak szánt okoseszközök kapcsán, például a dizájn és a funkcionalitás területén. Azt ugyan egyelőre nem közölték, hogy mik a távlati tervek a Withingsszel, viszont a mostani felvásárlás és a korábbi táblagépes kísérlet után nem elképzelhetetlen, hogy hamarosan újra megjelennek a piacon a Nokia-márkajelzéssel ellátott elektronikai termékek.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.