A Xiaomi a hordható okoseszközök piacán már rendelkezik tapasztalatokkal: két éve mutatta be a sportolásnál használható Mi Band okoskarkötőt, amely meglepően sikeresnek bizonyult. Erre építve, a cég várhatóan májusban már a második generációs modellt is piacra dobja. Jelen vannak már az okosóraszegmensben, hiszen a közelmúltban dobtak piacra egy gyerekeknek szánt, erősen korlátozott képességű eszközt: a kicsik ennek segítségével hangvezérléssel hívhatják fel szüleiket, akik a beépített GPS-adóval folyamatosan nyomon követhetik, hol tartózkodnak gyermekeik.
A kínai társaság néhány évvel ezelőtt villámrajtot vett az okostelefonok piacán, gyorsan a legtöbb mobilt értékesítő vállalatok közé került, ám az utóbbi néhány hónapban megtorpant a lendület. Tavaly már elmaradt a forgalmuk az előzetes tervektől, igaz, a Strategy Analytics elemzése szerint 2015-ben még ők adták el a legtöbb okosmobilt Kínában. Az idei első negyedévben viszont az IDC felmérése szerint alaposan megváltozhatott a helyzet, a világ öt legnagyobb gyártója között ugyanis a Xiaomi nem szerepelt, miközben két új távol-keleti cég tűnt fel a rangsorban.
Talán ezért is tartják fontosnak a kínai vállalatnál, hogy új területeken is megjelenjenek, rendkívül erős kihívás lehet azonban számukra az új terep. Szemben az okostelefonokkal, az okosórák piacát még építeni kell. Hiába jelent meg szinte az összes fontos gyártó ebben a szegmensben, egyelőre nem sikerült a fogyasztók nagy tömegeit meggyőzni, hogy ilyen eszközöket vásároljanak. Sok reményt fűztek a piacon az Apple Watchhoz, ami segíthetett volna az áttörésben, de ez eddig nem történt meg. Az amerikai cég titkolja, hogy mennyit adott el a készülékből, egyes becslések szerint 12 millió kelhetett el az értékesítés tavaly áprilisi megkezdése óta, amivel egyébként piacvezetőnek számít az okosóráknál az Apple. Az IDC előrejelzése szerint az idén valamivel több mint 28 millió okosórát adhatnak el világszerte, a gyártóknak azonban rossz hír, hogy még 2020-ban is csak 82,5 millió körüli lehet az értékesítés, ami évente átlagosan 31 százalékos fejlődést jelent.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.