BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Húszezer példány alá esett a Magyar Nemzet átlagos értékesítése

Húszezer példány alá esett a Simicska Lajos érdekeltségébe tartozó Magyar Nemzet átlagos értékesítése idén az első negyedévben, több mint háromezerrel kevesebbet adtak el belőle, mint 2015 negyedik negyedévében – derül ki a Matesz legújabb adataiból.

Az egy évvel korábbihoz képest viszont 13 ezres a csökkenés. Ilyen nagy mértékű esésre minden bizonnyal nem kell számítania a kiadónak a következő negyedévekben, mostanra stabilizálódhatott a lap olvasóközönsége. A természetes fogyással azonban szinte minden nyomtatott sajtóterméket előállító kiadónak szembesülnie kellett az elmúlt negyedévben is: a legnagyobb közéleti napilap, a Népszabadság is veszített példányszámából, idén az első három hónapban mintegy 37 700-at sikerült eladni belőle naponta.

A lappiac összességében hullámzóan teljesített, vagyis részben azt bizonyította, hogy az internet vezérelte világban is lehet létjogosultsága a nyomtatott sajtótermékeknek. Miközben ugyanis például a Blikk mérséklődött – és így már kevesebb mint 120 ezer fogy a lapból –, addig a Bors, ha minimálisan is, növekedni tudott, napi 66 725 példányra. Ennél is jobban erősödött a Nők Lapja, ebből idén az első három hónapban több mint 218 ezret értékesítettek hetente.

Egy másik női magazin, a Kiskegyed példányszáma viszont csökkent, a Fanny példányszáma ugyanakkor háromezres növekedésnek köszönhetően elérte a heti 75 600-at. Az üzleti, közéleti magazinok példányszáma is hullámzott, például a 168 Óra példányszáma 13 500-on stagnál, a Heti Válaszé és a HVG-é csökkent, így az előbbiből 12 344-et, az utóbbiból pedig 33 ezret adtak el idén az első negyedévben – a HVG arculatváltásának hatása ebben még nem érződhet, hiszen arra a negyedév lezárulása után került sor.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.