Húszezer példány alá esett a Simicska Lajos érdekeltségébe tartozó Magyar Nemzet átlagos értékesítése idén az első negyedévben, több mint háromezerrel kevesebbet adtak el belőle, mint 2015 negyedik negyedévében – derül ki a Matesz legújabb adataiból.
Az egy évvel korábbihoz képest viszont 13 ezres a csökkenés. Ilyen nagy mértékű esésre minden bizonnyal nem kell számítania a kiadónak a következő negyedévekben, mostanra stabilizálódhatott a lap olvasóközönsége. A természetes fogyással azonban szinte minden nyomtatott sajtóterméket előállító kiadónak szembesülnie kellett az elmúlt negyedévben is: a legnagyobb közéleti napilap, a Népszabadság is veszített példányszámából, idén az első három hónapban mintegy 37 700-at sikerült eladni belőle naponta.
A lappiac összességében hullámzóan teljesített, vagyis részben azt bizonyította, hogy az internet vezérelte világban is lehet létjogosultsága a nyomtatott sajtótermékeknek. Miközben ugyanis például a Blikk mérséklődött – és így már kevesebb mint 120 ezer fogy a lapból –, addig a Bors, ha minimálisan is, növekedni tudott, napi 66 725 példányra. Ennél is jobban erősödött a Nők Lapja, ebből idén az első három hónapban több mint 218 ezret értékesítettek hetente.
Egy másik női magazin, a Kiskegyed példányszáma viszont csökkent, a Fanny példányszáma ugyanakkor háromezres növekedésnek köszönhetően elérte a heti 75 600-at. Az üzleti, közéleti magazinok példányszáma is hullámzott, például a 168 Óra példányszáma 13 500-on stagnál, a Heti Válaszé és a HVG-é csökkent, így az előbbiből 12 344-et, az utóbbiból pedig 33 ezret adtak el idén az első negyedévben – a HVG arculatváltásának hatása ebben még nem érződhet, hiszen arra a negyedév lezárulása után került sor.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.