A Virág Judit Galéria május 30-án 214 tétellel tartja meg tavaszi aukcióját a Budapest Kongresszusi Központban, köztük egész kis válogatás van a nagy hatású műgyűjtő és műkritikus, Dévényi Iván gyűjteményéből. A kínálat kiemelkedő tétele Scheiber Hugó 1925-ös Kabaré című műve: jó korszak, érdekes téma, ideális méret. Ennek megfelelő a kikiáltási ára is: 30 millió forint, a becsérték 50–70 millió. Munkácsy Mihály szalonképe is ilyen feltételekkel indul, de ez inkább annak köszönhető, hogy mostanában nincs a piacon Munkácsy, mert ez a kép befejezetlennek tűnik, és a szignó is hiányzik róla. Egy másik Munkácsy is megszerezhető: az 1871-es datálású, jelzés nélküli Éjjeli csavargók valójában vázlat, kikiáltási ára 4 millió forint, becsértéke 8–15 millió.
A Kieselbach Galéria árverésén egy Rippl-Rónai-kép kelt el a legmagasabb áron, most Virág Juditnál is felbukkant egy festménye. A kukoricás korszakból származó Anella-portré minden jegyet felmutat, amiért Rippl-Rónait szeretik; becsértéke 20–30 millió, könnyen lehet, hogy a sáv fölött áll majd meg a licit.
Figyelemre méltó Berény Róbert 1928-as csendélete Átlátszó tárgyak, halványan (Asztali csendélet) címen, 16 millióról indul, 30–40 millió forintos becsértékkel. Ferenczy Károly 1911-es Ananász című csendélete 10 millió forintról indul, párdarabja, a Két ananász tavaly ősszel a BÁV árverésén 18 millót ért meg valakinek. Márffy Ödön 1910-es Csendélete a Magyar Vadak összes kiállításán részt vett, ha a 20 milliós kezdés után eléri a 35–50 millió forintos becsértékes sávot, akkor új életműrekord születhet.
Tihanyi Lajos egyike azon magyar festőknek, akik a legnagyobb arányú áremelkedést érték el az elmúlt negyven évben. A hetvenes években a BÁV árverésein négyezer forintért lehetett venni képeit, ma az ezerszeresét érik. Dévényi Iván gyűjteményéből kerül most tőle kalapács alá Gross Andor portréja, 30–40 milliós becsértékkel, 16 millióról indítva.
Frank Frigyes életművének fontos darabja így indokoltan kapott magas, 10 millió forintos kikiáltási árat, a Párizsi kávéház 18–24 milliós becsértéke kicsit túlzottnak tűnik. Még egy erős kávéházas jelenet szerepel az anyagban, Schönberger Armand 1928-as Kávéházi koncertje, ezt 20 millióról indítják, 36–50 milliós becsértékkel.
A 19. századi kínálatból Paál László Barbizoni erdőrészlete emelkedik ki. A festő ritkán szerepel árverésen, az életműből sok van külföldön, ez a kép is volt 2003-ban a londoni Sotheby’snél. Kezdőára 24 millió forint, becsértéke 36–44 millió.
Nincs hazai árverés Vaszary János nélkül, most hét festménye is indul, köztük két nagy értékű, 20–30 milliós becsértékkel jelölt rózsacsokor. Ami talán a legígéretesebb, az az életmű emblematikus korai fő műve, a Pávákat etető fiú 1901-ből. Még akkor is alacsony a 10 millió forintos kezdőár, ha tudjuk, a korai korszak árai nem érik el az érett időszak Vaszary-képeiét, de ez a sokszor reprodukált mű 15–20 milliós becsértékével különlegesebb, mint jó néhány virágcsendélet vagy többször megfestett strandkép.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.