BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A zöld autók mezőnyében erősít be a Hyundai

Ősszel érkezik hazánkba a Hyundai új, alternatív hajtású modellcsaládja. Vajon borsot tör a Toyota Prius orra alá?

A Hyundai globális kínálatában eddig is volt hibrid hajtású modell, de most magasabb szintre léptek: az Ioniq nem arról szól, hogy egy meglévő típusból készítettek hibrid vagy elektromos változatot, ezt az autót eleve alternatív hajtásúnak tervezték. Akárcsak a Toyota Prius, az Ioniq is már önmagában a külsejével tudtunkra adja, hogy a jövő hírnöke: a 4470 mm hosszúságú kompakt a méretben hozzá közel álló i30-ashoz képest jóval futurisztikusabb autó. Ennek részben az is az oka, hogy fokozott figyelmet szenteltek az aerodinamikának, a közegellenállási együttható mindössze 0,24!

Amiért egyedülálló az Ioniq, az a három különböző változat: az ügyfél pénztárcája és a töltőinfrastruktúrához való hozzáférése dönthet arról, melyik verzió mellett teszi le a garast. A normál és plug-in hibrideken kívül tisztán elektromos kivitel is létezik, utóbbi frontrésze jelentősen különbözik a másik kettőétől, például „tele” hűtőmaszkot kap, és a díszcsíkok kék helyett pirosak. A 28 kWh kapacitású lítium-polimer akkumulátor az előzetes adatok alapján 250 kilométernyi hatótávot engedélyez, de ennél érdekesebb, hogy a 120 lóerős villanymotor akár 165 km/órás tempóra is gyorsíthatja az Ioniqot, amivel a Nissan Leafet és a VW e-Golfot is maga mögé utasítja. A Hybrid – amely várhatóan a legolcsóbb változat lesz a trióból – és a Plug-in Hybrid verzió is különbözik a konkurenciától, az erőátvitelben mindenképpen.

Hogy ne legyen a legtöbb hibridre jellemző „nyúlós” gyorsulásérzet, a Hyundai hatfokozatú, dupla kuplungos váltó mellett döntött – a benzinmotor mindkét modellnél az új fejlesztésű, 1,6 literes Kappa motor, a rendszerteljesítmény 141 lóerő. A 105 lóerős benzines blokk kategóriaelső, 40 százalékos termikus hatásfokkal büszkélkedhet, ami nagyban hozzájárul ahhoz, hogy a Hybrid szén-dioxid-kibocsátása mindössze 79 g/km. A konnektoros hibrid esetében viszont ez az érték 32 g/km, hiszen itt 50 kilométeres elektromos hatótávval gazdálkodhat a sofőr. Ehhez persze szükség van egy combosabb villanymotorra (44 helyett 61 lóerős), illetve nagyobb kapacitású akkumulátorra (1,56 helyett 8,9 kWh).

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.