Ősszel érkezik hazánkba a Hyundai új, alternatív hajtású modellcsaládja. Vajon borsot tör a Toyota Prius orra alá?
A Hyundai globális kínálatában eddig is volt hibrid hajtású modell, de most magasabb szintre léptek: az Ioniq nem arról szól, hogy egy meglévő típusból készítettek hibrid vagy elektromos változatot, ezt az autót eleve alternatív hajtásúnak tervezték. Akárcsak a Toyota Prius, az Ioniq is már önmagában a külsejével tudtunkra adja, hogy a jövő hírnöke: a 4470 mm hosszúságú kompakt a méretben hozzá közel álló i30-ashoz képest jóval futurisztikusabb autó. Ennek részben az is az oka, hogy fokozott figyelmet szenteltek az aerodinamikának, a közegellenállási együttható mindössze 0,24!
Amiért egyedülálló az Ioniq, az a három különböző változat: az ügyfél pénztárcája és a töltőinfrastruktúrához való hozzáférése dönthet arról, melyik verzió mellett teszi le a garast. A normál és plug-in hibrideken kívül tisztán elektromos kivitel is létezik, utóbbi frontrésze jelentősen különbözik a másik kettőétől, például „tele” hűtőmaszkot kap, és a díszcsíkok kék helyett pirosak. A 28 kWh kapacitású lítium-polimer akkumulátor az előzetes adatok alapján 250 kilométernyi hatótávot engedélyez, de ennél érdekesebb, hogy a 120 lóerős villanymotor akár 165 km/órás tempóra is gyorsíthatja az Ioniqot, amivel a Nissan Leafet és a VW e-Golfot is maga mögé utasítja. A Hybrid – amely várhatóan a legolcsóbb változat lesz a trióból – és a Plug-in Hybrid verzió is különbözik a konkurenciától, az erőátvitelben mindenképpen.
Hogy ne legyen a legtöbb hibridre jellemző „nyúlós” gyorsulásérzet, a Hyundai hatfokozatú, dupla kuplungos váltó mellett döntött – a benzinmotor mindkét modellnél az új fejlesztésű, 1,6 literes Kappa motor, a rendszerteljesítmény 141 lóerő. A 105 lóerős benzines blokk kategóriaelső, 40 százalékos termikus hatásfokkal büszkélkedhet, ami nagyban hozzájárul ahhoz, hogy a Hybrid szén-dioxid-kibocsátása mindössze 79 g/km. A konnektoros hibrid esetében viszont ez az érték 32 g/km, hiszen itt 50 kilométeres elektromos hatótávval gazdálkodhat a sofőr. Ehhez persze szükség van egy combosabb villanymotorra (44 helyett 61 lóerős), illetve nagyobb kapacitású akkumulátorra (1,56 helyett 8,9 kWh).
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.