Egy év alatt közel duplájára nőtt a hirdetéseket blokkoló okostelefon-tulajdonosok száma a PageFair elemzése szerint. Januárban világszerte 420 millióan használtak olyan alkalmazást vagy mobilra optimalizált böngészőt, amely automatikusan kiszűri a reklámokat. Ez azon túl, hogy 90 százalékos bővülés az egy évvel korábbihoz képest, azt is jelenti, hogy az okosmobil-tulajdonosok mintegy ötöde már él ezzel a lehetőséggel. A mobilos hirdetéseket blokkoló alkalmazások különösen Ázsiában népszerűek. Kínában, Indiában és Pakisztánban használnak a legtöbben ilyen applikációkat. Indiában és Indonéziában például az összes okostelefon-tulajdonos kétharmada él ezzel az opcióval. Érdekes módon Észak-Amerikában és Európában jóval kevésbé népszerűek a hirdetésblokkoló programok, a két térségben a PageFair adatai szerint mindössze 14 millióan használják rendszeresen azokat. Ehhez képest például Kínában 159 millióan szűrik a reklámokat. A szakemberek azt is megvizsgálták, milyen módszert választanak leggyakrabban a felhasználók a hirdetések ellen. Érdekesség, hogy a kimondottan e célra fejlesztett applikációkat – amelyekből például csak iOS operációs rendszerre 229-et találtak a tanulmány készítői – nagyon kevesen telepítik, a többség inkább olyan mobilos böngészőt választ, amely eleve tartalmaz reklámblokkolót. A PageFair 45 ilyen megoldást azonosított iOS és Android operációs rendszerekre, igaz, közülük messze a legtöbben az Alibaba által kifejlesztett UC Browsert és annak különböző változatait használják.
A ZenithOptimedia előrejelzése szerint az idén 4,6 százalékkal, 579 milliárd dollárosra nőhet a globális reklámpiac, és a digitális hirdetésekre többet költhetnek, mint a televíziósokra. A fejlődés mozgatórugói a mobilra szánt reklámok lesznek, 2015 és 2018 között 64 milliárd dollárral bővül ez a szegmens. Persze ha a felhasználók körében hasonló ütemben terjednek a hirdetésblokkoló megoldások, mint az elmúlt bő egy évben, akkor könnyen előfordulhat, hogy a reméltnél lassabb lesz majd a fejlődés.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.