Továbbra is a Tesco a legnagyobb áruházlánc Magyarországon – írta a Blokkk.com kiskereskedelmi szakportál, amely az aktuális mérlegbeszámolók, illetve ennek híján cégközlések és becslés alapján összeállította az áruházláncok friss rangsorát. Bár a Tesco 2015. február 28-án záruló üzleti évének mérlegére még várni kell, a brit anyavállalat egy korábbi közleménye szerint 1,2 százalékkal nőtt tavaly az árbevétel a magyar üzlethálózatnál, amely 13 boltot zárt be februárban. A portál becslése szerint a Tesco bruttó árbevétele 730 milliárd körül alakulhatott, amivel messze meg tudta őrizni vezető helyét a hazai ranglistán.
A Tescót követő Coop-csoport sajtóhírben számolt be a 2015-ben elért 571 milliárd forint bruttó árbevételről, ami tízmilliárdos, 2 százalék körüli forgalombővülésnek számít. A CBA-csoport eddig semmilyen formában nem adott számot tavalyi teljesítményéről, de a Blokkk.com feltételezi, hogy az előző 2014. évi 500 milliárd feletti árbevétele nem változott lényeges mértékben, így maradhatott a ranglista harmadik helyén.
A SPAR nettó árbevétele 414 milliárd volt 2015-ben (bruttó árbevétele 490 milliárd forint körül alakulhatott), ami 3,2 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit. Ezt a növekedést úgy érte el, hogy üzleteinek száma 14-gyel csökkent közben (a franchise üzleteinek száma nem számít bele a mérlegbe, itt egyébként 2016-ban a 100-as nagyságrendet célozta meg a cég) – tette hozzá a szakportál. A Reál Hungária esetében 3 százalék körüli csoportszintű forgalombővülést becsülnek, ami 390 milliárd forint feletti bruttó árbevételt jelenthetett 2015-ben. A hatodik helyen álló Auchan március végén forduló mérlegére is várni kell még, de a Blokkk.com 1-2 százalék körüli forgalombővülést prognosztizál.
A 2014-es 277 milliárd forintos nettó árbevételéből kiindulva 280 milliárd forint feletti nettó, valamint 330 milliárd forint feletti bruttó árbevétel várható. Ugyanakkor elképzelhető, hogy a friss rangsorban ez már nem elég a hatodik helyhez, és a Lidl megelőzte a francia hipermarketláncot. A szakportál szerint a német diszkontlánc már akkor is leelőzhette a francia riválist, ha legalább 7 százalékkal növelte 2014-es 261 milliárdos nettó árbevételét. A hivatalos beszámolóra még várni kell, ám a 164 áruházzal rendelkező Lidl forgalmát az új boltnyitások is felefelé tolhatták.
Az adatokból egyértelműen látszik, hogy a diszkontok további erősödésével szemben a többiek csupán mérsékeltebb növekedést érhettek el, amiben vélhetően a vasárnapi boltzár is szerepet játszott. Jó példa erre az Aldi (10. hely), amelynek sikerült tavalyi nettó árbevételét 20 százalékkal 108 milliárd forintra növelnie az előző évi 90 milliárdról, ez 125 milliárd forint bruttó forgalmat takarhat.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.