Nem készül el a 2017-es magyarországi vízi világbajnokság idejére a 29-es, balatoni vasútvonal villamosítása. Igaz, a döntés, hogy Balatonfüreden tartsák az eseménysorozat nyílt vízi versenyeit, csak tavaly nyáron született meg. „Nem villamosított vonal esetében dízelüzemű járműveket közlekedtetünk majd. Részleteket csak a rendezvénnyel kapcsolatos igények pontos meghatározása után, az elfogadott menetrend alapján kidolgozott szerelvényfordulók és vonat-összeállítások ismeretében tudunk majd nyújtani” – válaszolt a Világgazdaságnak a MÁV kommunikációs osztálya. Hangsúlyozták, hogy a mostani feladat ellátásakor is a szokásos gyakorlatot követik, azaz a mindenkori pályaparaméterek figyelembevételével, a megrendelővel (az állammal) egyeztetett és általa megrendelt, jóváhagyott menetrend készül majd a rendezvény kiszolgálására a közszolgáltatási szerződés keretében.
Az extra szállítási igény felmérése érdekében az állami vasúttársaság már egyeztet a szervezőkkel, akiknek szükség esetén mentesítő járatok közlekedtetését javasolják. A megrendelő, a magyar állam – összhangban a vonatkozó uniós rendelettel – kifizeti a MÁV-Startnak azokat az indokolt költségeit, amelyek a szolgáltatásért kapott bevételből nem térülnek meg. A MÁV-Start a közszolgáltatás éves elszámolása során érvényesítheti erre vonatkozó igényét. Ha viszont a szervezők különvonatokat, erősítő vonatokat igényelnek, akkor arról a MÁV-Start üzleti alapon, külön szerződésben állapodik meg. A MÁV-Start együttműködhet az autóbusz-közlekedési szolgáltatókkal is a kiemelt rendezvények esetében.
A 29-es vonal villamosításának csúszásáról a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) szóvivője már tájékoztatta az Indóház közlekedési szakportált. Loppert Dániel közlése szerint ebben a hónapban várhatók a beruházás azon pályázatai, amelyeket az észak-balatoni vonalszakaszra vonatkozó, 2008–2009-ben készült tervek felülvizsgálata alapján ír ki a NIF. Sikeres eljárás és megfelelő forrás esetén az év végén indulhat a munka. Az idő rövidsége miatt azonban nem cél, hogy a fejlesztés elkészüljön a 2017. évi úszó-vb-re. A beruházás 2018 végére, 2019 elejére zárulhat, IKOP 3 forrásból.
A projektnek nem célja, hogy a mostani, óránként 80 kilométeres sebességnél gyorsabban lehessen közlekedni a szakaszon. A Balaton-parti állomásokon és megállóhelyeken 250 méter hosszú magasperonok épülnek majd, Almádiban és Füreden pedig liftek is lesznek. Mindenütt telepítenek esőbeállókat, peronbútorokat, intermodális vizuális utastájékoztató berendezéseket, később jegyautomatákat is.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.