Meglepően jó eredménnyel zárta az első félévet az LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton: a világ legnagyobb luxusipari csoportjának árbevétele 4 százalékkal 17,2 milliárd euróra nőtt (ugyanannyi érdekeltséggel számolva), szemben a 3 százalék alatti várakozásokkal. Az üzemi eredmény megközelítette a 3 milliárd eurót, ez nagyjából megegyezik az egy évvel korábbival. Az LVMH szerepelt már jobban is, most azért okozott kellemes meglepetést, mert a piaci viharokkal, terrortámadásokkal meghatározott első félév a luxuspiac számos szereplőjét megviselte. A francia csoport se a fő szegmensében teljesített a legjobban: a divat- és bőráru divízió forgalma gyakorlatilag nem változott. Jól szerepelt viszont a borok és szeszes italok részlege, a 9 százalékos árbevétel-emelkedés a kínai és amerikai Hennessy-eladások mellett az amerikai és európai pezsgőfogyasztóknak is köszönhető. A parfümök 8 százalékos pluszbevételt hoztak és az óra-ékszer részleg 4 százalékos forgalombővülése is erősnek számít manapság.
Az LVMH elnök-vezérigazgatója, Bernard Arnault kiemelte, hogy a jó teljesítmény a nagy termék-, illetve márkaválasztéknak is köszönhető. Elemzők ugyanakkor emlékeztettek arra, hogy a csoport a múlt héten eladta a veszteséges Donna Karan Internationalt, a főleg az USA-ban népszerű DKNY márka tulajdonosát. Az LVMH-nak így már csak egy amerikai brandje maradt, az ugyancsak rosszul álló Marc Jacobs. Márpedig az USA piaca a közeljövőben valószínűleg kiszámíthatóbb lesz, mint a francia – ahonnan a csoport forgalmának a 10 százaléka származik –, mert a turisták valószínűleg kevésbé választják mostanában célpontnak Franciaországot.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.