BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A szeszesitalok húzták az LVMH-t

Meglepően jó eredménnyel zárta az első félévet az LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton: a világ legnagyobb luxusipari csoportjának árbevétele 4 százalékkal 17,2 milliárd euróra nőtt (ugyanannyi érdekeltséggel számolva), szemben a 3 százalék alatti várakozásokkal. Az üzemi eredmény megközelítette a 3 milliárd eurót, ez nagyjából megegyezik az egy évvel korábbival. Az LVMH szerepelt már jobban is, most azért okozott kellemes meglepetést, mert a piaci viharokkal, terrortámadásokkal meghatározott első félév a luxuspiac számos szereplőjét megviselte. A francia csoport se a fő szegmensében teljesített a legjobban: a divat- és bőráru divízió forgalma gyakorlatilag nem változott. Jól szerepelt viszont a borok és szeszes italok részlege, a 9 százalékos árbevétel-emelkedés a kínai és amerikai Hennessy-eladások mellett az amerikai és európai pezsgőfogyasztóknak is köszönhető. A parfümök 8 százalékos pluszbevételt hoztak és az óra-ékszer részleg 4 százalékos forgalombővülése is erősnek számít manapság.

Az LVMH elnök-vezérigazgatója, Bernard Arnault kiemelte, hogy a jó teljesítmény a nagy termék-, illetve márkaválasztéknak is köszönhető. Elemzők ugyanakkor emlékeztettek arra, hogy a csoport a múlt héten eladta a veszteséges Donna Karan Internationalt, a főleg az USA-ban népszerű DKNY márka tulajdonosát. Az LVMH-nak így már csak egy amerikai brandje maradt, az ugyancsak rosszul álló Marc Jacobs. Márpedig az USA piaca a közeljövőben valószínűleg kiszámíthatóbb lesz, mint a francia – ahonnan a csoport forgalmának a 10 százaléka származik –, mert a turisták valószínűleg kevésbé választják mostanában célpontnak Franciaországot.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.