A tavaly 511 ezer motor után idén 650 ezer készülhet az Opel szentgotthárdi gyárában, ami rekord mennyiség lehet az üzem fennállása óta. Idén pedig további növekedésre számítanak – mondta Grzegorz Buchal, az Opel Szentgotthárd Kft. februárban kinevezett vezérigazgatója egy szerdai sajtótájékoztatón. (A hatszáz ezer kisebbik része, körülbelöl 100-120 ezer az idősebb modell, a többi pedig a korszerűbb, flex benzines vagy dízel motor). Az említett mennyiség az Opel motor igényének 60-70 százalékát teszi ki, és felfutás hátterében tavaly az év autójának választott új Astra iránt mutatkozó nagy igény állhat, ennek a motorját is Szentgotthárdon készítik.
Ez a mennyiség egyébként a gyár kapacitását alulról súrolja – válaszolta a Világgazdaságnak Grzegorz Buchal. A gyárban kilenc „termelői vonal” működik, ahol két-három műszakban dolgoznak. Összességében 2100 főnek adnak munkát, ebből 1600-an dolgoznak a motorgyártás területén, 400-500 fő pedig a különböző szolgáltatói szektorban. Bár a cégvezetést nem lepte meg az Astra sikere, volt olyan időszak, amikor 50-60 fő hiányzott a termelésből, ráadásul a fluktuációt is kezelni kellett, de ez nem veszélyeztette a gyártást – emelte ki a vezérigazgató.
Amennyiben tovább nő az igény a motorok iránt, újabb munkatársakat vesznek fel, ami nem mindenkor könnyű. Épp ezért a cég az egyik szorgalmazója volt annak a jogszabálynak, amely tovább támogatja a munkaerő mobilitást – válaszolta lapunknak a cégvezető, így például lehetőségük nyílik arra, hogy Zala megyéből próbáljanak meg munkaerőt csábítani a szentgotthárdi üzembe.
"Növekedési pályára állt az új autó értékesítés" – ezt már Koncz Gábor, az Opel Magyarország ügyvezetője mondta. Idén az első fél évben az Opel az eladási lista második helyén szerepelt, és a 4656 új Opel értékesítése 10,13 százalékos részesedést hozott a márkának. Miután a piac jobban nőtt az Opel eladásainál, ezért a márka részesedése csökkent. Az első helyen pedig a Suzuki végzett. A verseny során értelmetlen darabszám növekedésbe nem akarnak belemenni, vagyis nem tesznek olyan lépést, ami pénzügyileg nem hozná az európai célt, aminek középpontjában a kedvező pénzügyi eredmények állnak – válaszolta lapunknak Koncz. A vásárlók egyébként elmozdultak a felsőbb kategóriájú járművek irányába, és nyitottak olyan plusz berendezések – klíma, navigáció – megvásárlására, amelyre néhány évvel korábban még nem áldoztak volna – tette hozzá Károly Róbert, az Opel Magyarország értékesítési igazgatója.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.