BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Az Opel nem száll be az értelmetlen versenybe a Suzukival

A tavaly 511 ezer motor után idén 650 ezer készülhet az Opel szentgotthárdi gyárában, ami rekord mennyiség lehet az üzem fennállása óta. Idén pedig további növekedésre számítanak – mondta Grzegorz Buchal, az Opel Szentgotthárd Kft. februárban kinevezett vezérigazgatója egy szerdai sajtótájékoztatón. (A hatszáz ezer kisebbik része, körülbelöl 100-120 ezer az idősebb modell, a többi pedig a korszerűbb, flex benzines vagy dízel motor). Az említett mennyiség az Opel motor igényének 60-70 százalékát teszi ki, és felfutás hátterében tavaly az év autójának választott új Astra iránt mutatkozó nagy igény állhat, ennek a motorját is Szentgotthárdon készítik.

Ez a mennyiség egyébként a gyár kapacitását alulról súrolja – válaszolta a Világgazdaságnak Grzegorz Buchal. A gyárban kilenc „termelői vonal” működik, ahol két-három műszakban dolgoznak. Összességében 2100 főnek adnak munkát, ebből 1600-an dolgoznak a motorgyártás területén, 400-500 fő pedig a különböző szolgáltatói szektorban. Bár a cégvezetést nem lepte meg az Astra sikere, volt olyan időszak, amikor 50-60 fő hiányzott a termelésből, ráadásul a fluktuációt is kezelni kellett, de ez nem veszélyeztette a gyártást – emelte ki a vezérigazgató.

Amennyiben tovább nő az igény a motorok iránt, újabb munkatársakat vesznek fel, ami nem mindenkor könnyű. Épp ezért a cég az egyik szorgalmazója volt annak a jogszabálynak, amely tovább támogatja a munkaerő mobilitást – válaszolta lapunknak a cégvezető, így például lehetőségük nyílik arra, hogy Zala megyéből próbáljanak meg munkaerőt csábítani a szentgotthárdi üzembe. 

"Növekedési pályára állt az új autó értékesítés" – ezt már Koncz Gábor, az Opel Magyarország ügyvezetője mondta. Idén az első fél évben az Opel az eladási lista második helyén szerepelt, és a 4656 új Opel értékesítése 10,13 százalékos részesedést hozott a márkának. Miután a piac jobban nőtt az Opel eladásainál, ezért a márka részesedése csökkent. Az első helyen pedig a Suzuki végzett. A verseny során értelmetlen darabszám növekedésbe nem akarnak belemenni, vagyis nem tesznek olyan lépést, ami pénzügyileg nem hozná az európai célt, aminek középpontjában a kedvező pénzügyi eredmények állnak – válaszolta lapunknak Koncz. A vásárlók egyébként elmozdultak a felsőbb kategóriájú járművek irányába, és nyitottak olyan plusz berendezések – klíma, navigáció – megvásárlására, amelyre néhány évvel korábban még nem áldoztak volna – tette hozzá Károly Róbert, az Opel Magyarország értékesítési igazgatója.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.