Visszaszerezte az első negyedévben elveszített 13 előfizetőjét a magyar Telenor, amely az április-június közötti időszakban 27 ezer új ügyféllel gyarapodott. A növekmény oroszlánrészét feltöltős kliensek adták. A norvég tulajdonú mobilszolgáltatónak június végén 3,178 millió magyarországi előfizetése volt, még mindig 42 ezerrel kevesebb, mint egy évvel ezelőtt. A mérlegben szereplő többi adat viszont rendre csökkent, leszámítva az egy ügyfélre vetített árbevételt, amely stagnált, köszönhetően annak, hogy az uniós szintű árcsökkentés következtében megcsappant roamingbevételeket a kapcsolási díjakból származó pluszforrások pótolni tudták.
A zsugorodó roamingbevételek és a csökkenő készülékeladások az előző év hasonló időszakához képest két százalékot faragtak le a Telenor forgalmából, amely végül 36,57 milliárd forintot tett ki. Az előfizetéseknél és hang- és adatforgalomnál 3 százalékos visszaesést mértek, ezt az egy év alatt elveszített 42 ezer ügyfél kiesésével és a roamingbevétel visszaesésével magyarázza az anyacég gyorsjelentése. Az üzemi eredmény közel 13 százalékkal 5,75 milliárd forintra esett vissza. Ebben a már említett roamingon kívül az IT-fejlesztések fokozott forrásigénye is közrejátszott. Az viszont jó hír, hogy a 4G hálózat lefedettségét 98 százalékosra tudták javítani, s ehhez már a tavalyinál 17,5 százalékkal kevesebb, 5,75 milliárd forintra volt szükségük. A negyedéves beruházási keret döntően erre ment el.
Csoport szinten jobban muzsikált a Telenor: összbevétele 3,4 százalékkal 32,5 milliárd norvég koronára nőtt, főként az előfizetői és forgalmi bevételek 4 százalékos gyarapodása révén. A készülékeladások viszont leszálló ágban vannak. Skandináv előfizetői számára a Telenor eltörölte a roamingot az Európai Unió területén, az ő hanghívásaikat és adatforgalmukat már a hazai tarifacsomagjuk alapján számlázza ki. A Telenor család 3,4 millió előfizetővel bővült, elérve a 211 milliót.
A Telenor-csoport egyúttal korrigálta idei terveit. A norvégok eddig 2-4 százalék közötti forgalombővülést vártak organikus alapon, míg az Ebitda/Árbevétel arányt a magyarénál magasabbra, 33-34 százalék közé tették. A forgalombővülést 1-2 százalékra redukálták, viszont a profirátát 35 százalékosra emelték.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.