Első-és hátsókerék meghajtású személygépkocsik, valamint alternatív meghajtású modellek gyártására is alkalmas lesz az ipar 4.0 szellemében épülő gyár. A Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. 2500 új munkahelyet teremt a telephelyen, és továbbiakat a beszállítói oldalon, valamint a németországi gyárakban.
„A következő években 1 milliárd euró értékű beruházást tervezünk a kecskeméti telephelyen. A beruházás eredményeként csúcstechnológiával rendelkező hatékony gyártási egység létesül, ahol a rugalmas termelési rendszerben különböző jármű-architektúrájú és meghajtású modellek gurulnak majd le a szalagról. Ezzel termelési kapacitásaink megnőnek, és mindemellett a piaci igényekre is rugalmasan és gyorsan tudunk reagálni”– nyilatkozta Markus Schäfer, a Mercedes-Benz Cars termelésért és ellátási láncért felelős igazgatótanácsi tagja.
A kecskeméti második gyár karosszéria-, felületkezelő - és összeszerelő üzemből, és egy ipari parkból áll majd. Az ipar 4.0 követelményeinek megfelelően egy olyan gyár épül, amelynek termelési folyamatai egyszerűen változtathatóak. Az új egység egymással szoros összeköttetésben álló gyártóegységekből és egy messzemenőkig digitális folyamatláncból áll, ami a termelési adatok intelligens felhasználásával az ember és gép újfajta kooperációját jelenti - írja a Mercedes-Benz közleményében.
Szijjártó Péter, külgazdasági és külügyminiszter hangsúlyozta: „A beruházás annak bizonyítéka, hogy a kormánynak érdemes volt egy olyan gazdaságpolitikába belevágnia, melynek célja, hogy Magyarország a magas hozzáadott értékű tevékenységek európai központja legyen.
Mercedes-igazgató: az évtized végére épülhet fel az új autógyár Kecskeméten
A tervek szerint az évtized végére fejezi be új autóipari beruházását a Mercedes Kecskeméten - mondta Markus Schaefer, a Mercedes-Benz termelési és beszerzési igazgatója.
Hozzátette, a következő egy évben a Mercedes 10 új modellt fog bevezeti a piacra. Egy új gyár építése ugyanazon a telephelyen alátámasztja a gyár sikerességét, a 2008-ban alapított kecskeméti gyár nagyban hozzájárult a Mercedes globális sikeréhez, itt több mint félmillió autót gyártottak le - hangsúlyozta.
Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter kérdésre válaszolva elmondta, a beruházás nyomán mintegy 0,4 százalékra nőhet az autógyár hozzájárulása a bruttó hazai termékhez (GDP) a jelenlegi 0,2 százalékról. A magyar export 3,2 százalékát teszi ki a Mercedes-Benz termeléséből származó kivitel, ami a beruházás után 3 százalékkal fog nőni.
Elmondta azt is, hogy jelenleg is folynak tárgyalások a Brexit miatt Nagy-Britanniából kivonuló vállalatokkal. A kormány megteszi a megfelelő finanszírozási ajánlatokat - tette hozzá.
Jó hír a Mercedes-bővítés, de veszélyes is lehet az autóipari függőség növelése„Nem teljesen váratlan hír az új Mercedes-gyár felépítése, mert egy óriási beépítetlen terület állt eddig is a vállalat rendelkezésére a kecskeméti telephelyen, vagyis megvoltak a bővítés alapjai” – mondta a Világgazdaságnak Török Zoltán . A Raiffeisen Bank vezető közgazdásza hangsúlyozta, hogy az elmúlt években nem érkezett ilyen nagy volumenű tőkebeáramlás Magyarországra.
Török Zoltán szerint az nem jó hír, hogy az autóiparban történik a beruházás, mert a magyar gazdaság függése már így is magas az ágazattól, ez pedig veszélyeket rejt” – mutatott rá Török Zoltán. Az elemző véleménye részletesebben az alábbi linken érhető el.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.