BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Triplázta profitját a Facebook

A mobilhirdetésekre építő stratégia sikere után a videót állítja középpontba a Facebook. Közönsége lesz hozzá, hiszen a földlakók negyedének már van Facebook-profilja.

A Facebook piaci értéke a meghaladta a 353 milliárd dollárt, köszönhetően a második negyedévről kiadott, dinamikus növekedést mutató forgalmi és nyereségadatoknak. A közösségi portál árfolyama 5 százalékot drágult, miközben a sikertörténet globális méreteket ölt: a Facebook felhasználónak száma egy év alatt 15 százalékot bővülve elérte az 1,71 milliárdot, azaz majd minden negyedik ember regisztrált felhasználónak számít nemtől és kortól függetlenül. Júniusban 1,13 milliárdra emelkedett azok száma, akik napi rendszerességgel használják a szolgáltatást. Ez 17 százalékos éves bővülést jelez a függők körében, akik különösen értékesek a Facebook első számú bevételi forrását adó hirdetők számára. A naponta facebookozók 91 százaléka mobil eszközről – döntően okostelefonról – csatlakozik a rendszerhez, igazolva Mark Zuckerberg cégalapító-vezérigazgató négy éve felvázolt, a mobilhirdetések gyors térnyerésére alapozó stratégiájának helyességét. A Facebook 6,44 milliárd dolláros második negyedéves bevételének 84 százaléka már a kifejezetten mobilra küldött hirdetésekből származott. De nem a névadó szolgáltatás az egyetlen, amelynek milliárdos felhasználói köre van. A Messenger és a WhatsApp már átlépte az álomhatárt, míg a fotó és videomegosztó Instagram egyelőre félmilliárdnál jár. Ezekkel a számokkal a többi közösségi portál nem vetekedhet.

A cégek egymásra és a fogyasztókra találása, a „közvetítés” kiemelt fontosságú.  Sheryl Sandberg ügyvezető igazgató szerint már több mint 60 millió vállalkozás használja havi rendszerességgel az e célra hivatott Facebook Pages-t valamint az Instragramot. Példaként a Shinesty nevű ruházati céget említette, amely 14 szeresére tudta növelni bevételeit a két platformon indított kampányának köszönhetően. A keresőprogram sokrétűbbé tételével is megpróbálkozik a Facebook.  Zuckerberg három lépést említett: első a felhasználók rászoktatása, másodikként rájuk engedik az üzleti felhasználókat, majd harmadikként a pedig a Facebook pénzt keres azon, hogy a felhasználóból fogyasztót csinál.

A mobilosítás után a következő nagy stratégiai feladat Mark Zuckerberg szerint az lesz, hogy videótartalmakkal árasszák el a felhasználókat, akik az első tapasztalatok alapján vevők is erre. A Facebook platformjain töltött átlagos idő egy év alatt megduplázódott, bár erről közelebbi adatok az alapító nem közölt. „Szolgáltatásaink középpontjában a videó áll”  – hangoztatta, s utalt arra, hogy valamennyi felhasználójuk számára aktiválták a videofeltöltés lehetőségét. A startot Zuckerberg eredményesnek ítélte. Az eddigi csúcstartó, egy Candace Payne nevű texasi háziasszony, akinek a Chewbacca maszkban előadott nevetőgörcse 160 millió érdeklődőt vonzott. A Google-hoz tartozó YouTube videomegosztó számaihoz ez ugyan nem mérhető, de kezdetnek nem rossz, ahogy a 360 fokos Facebook videók is egyre több látogatót érdekelnek. A cég a videótartalmakat a hírfolyamban előre pozícionálja, ezzel is megnézésükre csábítva az embereket.

Az igazi nézni- és csodálkozni való azonban a cég mérlegében van: a Facebook az április-júniusi időszakban közel háromszorosára, 2,05 milliárd dollárra növelte adózott eredményét, miközben hirdetési bevételei 63 százalékkal 6,24 milliárdra ugrottak. Nem véletlenül panaszkodik egyre többet a Facebook arra, hogy a rendelkezésre álló képernyőfelületen már fizikailag nem tud több hirdetést elhelyezni. Lenyűgöző még a 48 százalékos haszonkulcs is.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.