BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Visszaesett az Apple és a Lenovo

Az előzetesen vártnál jobban sikerült a második negyedév a világ személyi számítógép (pc) gyártói számára, igaz még így is csökkent az eladott gépek száma. Az IDC előzetes adatai alapján 62,4 millió pc-t értékesítettek világszerte az április-júniusi időszakban, ez 4,5 százalékkal marad el az egy évvel korábbitól, ugyanakkor lényegesen jobb eredmény, mint a prognózisban szereplő 7 százalékos visszaesés. Ez a teljesítmény azonban annak fényében mindenképpen figyelemre méltó, hogy 2016 első három hónapja még 11,5 százalékos zuhanást hozott éves összevetésben a személyiszámítógép-szegmensben, és a múlt évben is 10 százalék fölötti csökkenést mért a piackutató cég.

A vártnál kedvezőbb értékesítési adatok hátterében részben az áll, hogy a kereskedők megkezdték feltölteni az árukészleteiket – az IDC a gyártók által eladott mennyiséget méri -, készülve az iskolakezdési akciókra, illetve az év végére. Emellett a Windows 10-re történő ingyenes frissítés lehetősége július végén lejár, ami szintén szerepet játszhatott abban, hogy a második negyedévben az előzetes várakozásoknál jobban teljesített a pc-piac.

A gyártók sorrendjében őrzi vezető pozícióját a Lenovo, azonban a kínai társaság értékesítése - a bővülő amerikai forgalom ellenére - visszaesett éves összevetésben, és 2,3 százalékkal maradt el 2015 második negyedévétől. Ez annak tükrében különösen érdekes, hogy legnagyobb riválisa, a HP Inc. javítani tudott eredményén, ráadásul igen meggyőző, 5,1 százalékos növekedést tudott felmutatni 2016 második három hónapjában az egy évvel korábbihoz képest. A HP kiugró teljesítményében meghatározó szerepet játszott az amerikai piac, ahol 11 százalékot meghaladó bővülést értek el. Az öt legnagyobb gyártó közül a Lenovo mellett az Apple forgalma esett vissza a második negyedévben, az amerikai társaságnál ráadásul a piaci átlagot jócskán meghaladó, 8,3 százalékos zuhanást mért az IDC.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.