Az előzetesen vártnál jobban sikerült a második negyedév a világ személyi számítógép (pc) gyártói számára, igaz még így is csökkent az eladott gépek száma. Az IDC előzetes adatai alapján 62,4 millió pc-t értékesítettek világszerte az április-júniusi időszakban, ez 4,5 százalékkal marad el az egy évvel korábbitól, ugyanakkor lényegesen jobb eredmény, mint a prognózisban szereplő 7 százalékos visszaesés. Ez a teljesítmény azonban annak fényében mindenképpen figyelemre méltó, hogy 2016 első három hónapja még 11,5 százalékos zuhanást hozott éves összevetésben a személyiszámítógép-szegmensben, és a múlt évben is 10 százalék fölötti csökkenést mért a piackutató cég.
A vártnál kedvezőbb értékesítési adatok hátterében részben az áll, hogy a kereskedők megkezdték feltölteni az árukészleteiket – az IDC a gyártók által eladott mennyiséget méri -, készülve az iskolakezdési akciókra, illetve az év végére. Emellett a Windows 10-re történő ingyenes frissítés lehetősége július végén lejár, ami szintén szerepet játszhatott abban, hogy a második negyedévben az előzetes várakozásoknál jobban teljesített a pc-piac.
A gyártók sorrendjében őrzi vezető pozícióját a Lenovo, azonban a kínai társaság értékesítése - a bővülő amerikai forgalom ellenére - visszaesett éves összevetésben, és 2,3 százalékkal maradt el 2015 második negyedévétől. Ez annak tükrében különösen érdekes, hogy legnagyobb riválisa, a HP Inc. javítani tudott eredményén, ráadásul igen meggyőző, 5,1 százalékos növekedést tudott felmutatni 2016 második három hónapjában az egy évvel korábbihoz képest. A HP kiugró teljesítményében meghatározó szerepet játszott az amerikai piac, ahol 11 százalékot meghaladó bővülést értek el. Az öt legnagyobb gyártó közül a Lenovo mellett az Apple forgalma esett vissza a második negyedévben, az amerikai társaságnál ráadásul a piaci átlagot jócskán meghaladó, 8,3 százalékos zuhanást mért az IDC.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.