BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Az Uber nem vevő a Lyftre

Nemcsak a General Motorsszal (GM) folytatott tárgyalásokat a cég eladásáról a Lyft vezetése, hanem maga kereste a kapcsolatot az utóbbi hónapokban az Apple-lel, az Amazonnal, a Google-lal és a kínai Didi Chuxinggal – értesült a The New York Times. Mi több, a Lyft legfőbb riválisával, az amerikai fuvarmegosztó piac vezetőjével, az Uberrel is fúziós tárgyalásokat kezdeményezett.

Travis Kalanick, az Uber vezérigazgatója a Bloomberg szerint kerek perec kijelentette, hogy kétmilliárd dollárnál többet nem adna a Lyftért, mivel kettejük együttes piaci súlya olyan nagy, hogy egyesülésüket versenyjogi aggályokra hivatkozva aligha engedélyeznék Washingtonban. Kétmilliárdért egyébként sem lenne eladó a Lyft, amelynek piaci értékét 5,5 milliárd dollárra becsülték az év elején.

Konkrét ajánlatot a Lyftre egyedül egyik résztulajdonosa, a céget már 500 millió dollárral megerősítő GM tett, de ezt elutasították. A Lyftet szakértők szerint nem elsősorban anyagi megfontolások mozgatták (1,4 milliárd dollárnyi tartaléka van), hanem sokkal inkább az önvezető autózással kapcsolatban fokozódó nyomás. Nagyobb védőernyő alatt eredményesebben tudna a fejleszteni a Lyft, amelynek partnerkeresésében a kisebb rivális, az amerikai Sidecar megszűnése mellett az is közrejátszott, hogy az Uber kínai vállalatát felvásárolta a Didi Chuxing. A szakmai munkának az is jót tenne, ha a Lyftnek bevételei 60,5 százalékánál lényegesen kevesebbet kellene marketingre költenie.
Eközben az Uber menetel előre: a hetekben állítják forgalomba száz Volvo XC90-es SUV-ból álló flottájuk első példányait Pittsburghben. Az önvezető funkciókkal felvértezett kocsikban természetesen lesz sofőr, nem is egy, de kettő: feladatuk elsősorban a technika felügyelete lesz. Egyiküknek a kezét a volánon kell pihentetnie, hogy vészhelyzetben azonnal átvehesse az irányítást. Travis Kalanick az éles tesztet kiemelt fontosságúak nevezte, és ha sikerrel járnak, az egy új felvonás nyitánya is lesz egyben, hiszen ezzel megkezdődhet a céget szolgáló másfél millió sofőr lassú lemorzsolódása.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.