BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Ázsián nyer, Afrikán bukik a Heineken

A várakozásokat felülmúló eredményekről számolt be első féléves gyorsjelentésében a Heineken. A világ harmadik legnagyobb sörgyártója 9,9 helyett 10,1 milliárd euró bevételre tett szert, ez két százalékkal magasabb az egy évvel korábbinál. Adózott eredménye viszont 7 százalékkal, 997 millió euróra gyarapodott, jóllehet eközben kedvezőtlen árfolyamhatások apasztották a profitját. A magyar piacon is jelen lévő holland cég a bővülést ázsiai térnyerésével magyarázza, ott 39 százalékkal nőtt az üzemi eredményük.
Elsősorban Kambodzsában, Indonéziában és Vietnamban erősítették pozíciójukat – írja a The Wall Street Journal.

Az ellenpólust Afrika képezi, ahol a Heineken a riválisaival együtt nagy beruházásokat hajtott végre az utóbbi években, hogy a középosztályt és a fiatalságot megnyerje magának, ám számításaikat – reményeik szerint átmenetileg – keresztülhúzta az energiaválság és a nyersanyagok drasztikus árcsökkenése, ami a fogyasztók pénztárcáját is vékonyította. A régió gyengélkedése legalább az év végéig tart, de valójában nem látni a folyamat végét – ismerte el Jean François van Boxmeer vezérigazgató, mire a sörgyártó árfolyama 3 százalékot esett az amszterdami tőzsdén. Legnagyobb afrikai piacán, Nigériában érezhető a visszaesés, míg Kongóban negyedmilliárd eurós leírásra kényszerültek.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.