A várakozásokat felülmúló eredményekről számolt be első féléves gyorsjelentésében a Heineken. A világ harmadik legnagyobb sörgyártója 9,9 helyett 10,1 milliárd euró bevételre tett szert, ez két százalékkal magasabb az egy évvel korábbinál. Adózott eredménye viszont 7 százalékkal, 997 millió euróra gyarapodott, jóllehet eközben kedvezőtlen árfolyamhatások apasztották a profitját. A magyar piacon is jelen lévő holland cég a bővülést ázsiai térnyerésével magyarázza, ott 39 százalékkal nőtt az üzemi eredményük.
Elsősorban Kambodzsában, Indonéziában és Vietnamban erősítették pozíciójukat – írja a The Wall Street Journal.
Az ellenpólust Afrika képezi, ahol a Heineken a riválisaival együtt nagy beruházásokat hajtott végre az utóbbi években, hogy a középosztályt és a fiatalságot megnyerje magának, ám számításaikat – reményeik szerint átmenetileg – keresztülhúzta az energiaválság és a nyersanyagok drasztikus árcsökkenése, ami a fogyasztók pénztárcáját is vékonyította. A régió gyengélkedése legalább az év végéig tart, de valójában nem látni a folyamat végét – ismerte el Jean François van Boxmeer vezérigazgató, mire a sörgyártó árfolyama 3 százalékot esett az amszterdami tőzsdén. Legnagyobb afrikai piacán, Nigériában érezhető a visszaesés, míg Kongóban negyedmilliárd eurós leírásra kényszerültek.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.