BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Bátran vásárolnak külföldről a magyarok

Idén elérheti az 1915 milliárd dollárt a globális online kiskereskedelmi forgalom az eMarketer előrejelzése alapján, ami 23,7 százalékos növekedést jelentene a tavalyihoz képest. A webáruházak működtetői a következő években is viszonylag gyors fejlődésre számíthatnak, a piackutató cég prognózisa szerint 2020-ban már valamivel több mint 4000 milliárd dollárt költenek el világszerte a fogyasztók a világhálón. Az online csatorna részesedése gyorsan nő a teljes kiskereskedelmi forgalmon belül. Míg tavaly a szegmens 7,8 százalékát adta, addig idén ez az arány 8,7 százalékra nő, a vizsgált időszak végére pedig elérheti a 14,6 százalékot.

Az nem okoz különösebb meglepetést, hogy az eMarketer előrejelzése szerint az Ázsiát és Óceániát magában foglaló földrajzi régió adja a webes kiskereskedelmi forgalom legnagyobb részét, idén közel egyharmadát. Az viszont már megdöbbentő, hogy Kínában milyen gyorsan hódít a netes vásárlás. A távol-keleti országban idén becslések szerint 899 milliárd dollárt költenek el a weben a fogyasztók, ami a teljes globális e-kereskedelmi piac 47 százaléka. Kína dominanciája a következő években várhatóan nőni fog, és 2020-ra a netes forgalom elérheti a 2400 milliárd dollárt, az ország részesedése pedig a világ teljes on­line kiskereskedelmi forgalmából megközelítheti a 60 százalékot.

Bár Magyarországon is gyorsan nő a webes értékesítés, a szektor részesedése a hazai piacon még messze elmarad az eMarketer által mért globális adatoktól is. Az eNet elemzése szerint a múlt évben 319 milliárd forintos bevételt értek el a kosaras rendszerben értékesítő hazai webáruházak, ami 17 százalékos növekedést jelentett a 2014-es adathoz képest. Fejlődésre azonban bőven van még lehetőség, ugyanis az internet részesedése a teljes kiskereskedelmi forgalomból így is csak 4,1 százalék volt a múlt évben.

A PayPal és a GfK e hét elején közzétett kutatása szerint egyébként a magyar felhasználók bátran vásárolnak külföldi webáruházakban is, a felmérés során megkérdezettek 75 százaléka vette már legalább egyszer igénybe ezeket. A leggyakrabban Kínából, az Egyesült Királyságból, Németországból vagy az Egyesült Államokból rendelnek interneten keresztül termékeket a magyarországi vevők.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.