Idén is szó szerint a fél világ volt kíváncsi az olimpiára: a Nemzetközi Olimpiai Bizottság (NOB) első becslése szerint ugyanaz lehetett a helyzet, mint 2012-ben, amikor mintegy 3,6 milliárd ember, vagyis a Föld lakosainak nagyjából a fele nézett bele legalább egy percig a nyári játékok valamelyik közvetítésébe. Már a nyitóünnepség után kiderült, hogy nincs előrelépés, sőt: az USA-ban és Európa számos országában négy év alatt nagyot esett e ceremónia vonzereje, ezt azonban más régiók nézői ellensúlyozták (különösen a latin-amerikaiak), így a riói ünnepséget ugyanúgy nagyjából 342 millióan nézték a tévében, mint annak idején a londonit. A brit és a brazil színhely sehol se volt Pekinghez képest – emlékeztetett a Hollywood Reporter –, a kínaiak nyitóünnepsége több mint egymilliárd nézőt ültetett a tévé elé. Ezt a számot aligha lehet már utolérni, legalábbis ami a tévébeli nézettséget illeti, mert mint a NOB is emlékeztetett rá, sokan átváltottak a különböző online, illetve mobil platformokon követhető streaming közvetítésekre.
A lehetőségekben nem volt hiány: a NOB adatai szerint összesen 125 ezer órányi tévéműsorban lehetett követni a játékokat, ez 25 százalékkal több, mint 2012-ben, a digitális felületeken pedig 81 500 óra áll erre rendelkezésre, ez két és félszer annyi, mint a londoni játékok idején. A pontos végleges adatokra még várni kell, de összességében a legfejlettebb médiapiacokon láthatóan az a kép rajzolódott ki, hogy az olimpiai közvetítés már nem okvetlenül jelent egyet a tévéközvetítéssel, és ez valószínűleg mindinkább így lesz a jövőben is. Az USA-ban az NBC már szembesült ezzel: főműsoridőben ugyan átlag 26,7 milliónyian nézték az első két hétben az olimpiát, több mint háromszor annyian, mint az ABC, a CBS és a Fox ezzel párhuzamosan menő adásait együttvéve, ez azonban így is 17 százalékkal elmarad a londoni olimpia nézettségétől. Az pedig igazán fájó lehet, hogy a hirdetési szempontból legfontosabb 18–49 éves korosztályban 25 százalékos volt a visszaesés.
Az anyavállalat, a Comcast Corp. 2011-ben és 2014-ben összesen 12 milliárd dollárt fizetett azért, hogy 2032-ig csak az NBC közvetíthessen olimpiát az USA-ban, és szakértők szerint még a londoni idején se látszott igazán, hogy az idő nem a hagyományos tévénézésnek dolgozik. Az olimpiát nézőknek ugyan a 98 százaléka még így követi az eseményeket, ám ez csalóka: hirdetési, tehát bevételi szempontból az a baj, hogy eleve mindinkább az idősebbek néznek sportot. A fiatalabb, mobileszközökhöz szokott korosztály, különösen a 30 alattiak inkább az eleve az ezekre eszközökre fejlesztett videojátékokat, online „sportokat” nézik, nem beszélve a Snapchatről – hívta fel a figyelmet a BTIG Research elemzése. Ha őket is el akarják érni, akkor a közvetítési jogokkal rendelkezőknek is a mobilalkalmazások, a streaming közvetítések felé kell fordulniuk; az NBC Sports elnöke, Mark Lazarus erről azt mondta a Bloombergnek, hogy a nézői szokásokhoz alkalmazkodnak a több közvetítési platform megteremtésével, illetve azzal, hogy több mint 6 ezer órát szántak a riói események online követésére.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.