Szeptember közeledtével érezhető mértékben megnő a kereslet a lakossági felhasználásra szánt személyi számítógépek iránt is a lapunk által megkérdezett piaci szereplők tájékoztatása szerint. A Media Marktnál idén is készültek erre az időszakra, külön reklámújságot nyomtattak a legrelevánsabb termékekkel, amelyekre kedvezményes hitelakciót is hirdettek – tudtuk meg Szánthó Balázstól, a Media Markt Árkád ügyvezető igazgatójától. Az utóbbi években többnyire a notebookokat vásárolják ilyenkor a fogyasztók, az asztali számítógépek piaca egyre inkább leszűkült az üzleti felhasználókra, valamint a játékok kedvelőire. „A tabletek iránt is megnő az érdeklődés ezekben a hetekben, bár az utóbbi időszakban azt látjuk, hogy megállt a növekedés ebben a szegmensben. Notebookból a 15 hüvelykes a legelterjedtebb méret, ez a megfelelő kompromisszum a hordozhatóság, illetve a kijelző láthatósága között” – közölte Szánthó Balázs. A Media Marktnál az elmúlt években folyamatosan nőtt a személyi számítógépek eladása, és az látszik, hogy idén is folytatódik ez a tendencia – tette hozzá az ügyvezető igazgató.
A tanévkezdés összességében nincs komoly hatással a Lenovo magyarországi forgalmára, mivel az otthoni felhasználók vásárlásai csak kis részét adják a vállalat értékesítésének. Csak az utóbbiak piacát vizsgálva azonban már jelentős lökést adnak a szeptember környékére időzített beszerzések – mondta el érdeklődésünkre Lukács Anita, a Lenovo Magyarország ügyvezető igazgatója. A társaságnál már hónapokkal ezelőtt megkezdték az iskolakezdésre való felkészülést az új termékportfólió kialakításával, feltérképezve az aktuális piaci igényeket. „A tanévkezdéskor lebonyolított vásárlások a nyári alacsony forgalom után természetesen mindig pozitív változásokat hoznak az eladási számainkban. Az év eddigi eredményeit tekintve megközelítőleg 10 százalékos növekedéssel számolunk az előző év azonos időszakához képest” – jelezte Lukács Anita. „Az eladott készülékek mennyiségét vizsgálva továbbra is a 150 ezer forintnál olcsóbb notebookok iránt van a legnagyobb kereslet, de érzékelhető az is, hogy egyre többet tudnak költeni a hazai fogyasztók a felsőbb kategóriás, kiemelten az átalakítható, tabletként és teljes értékű notebookként egyaránt használható Yoga termékeinkre” – fűzte hozzá az igazgató.
Lukács Anita közlése szerint Magyarországon a személyi számítógépek piaca az év első felében tovább csökkent, éves összevetésben 8 százalék körüli visszaesés volt tapasztalható. Az otthoni felhasználók vásárlásai ennél nagyobb mértékben, 15 százalékkal estek vissza. A Lenovo behozatali oldalon lekövette a változást, viszont a kiskereskedelmi értékesítésben növelték az eladásaikat, így fel tudták használni a korábban behozott készleteket.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.