Felmerült a lehetősége annak, hogy a repülőgép parancsnoka szándékosan okozhatta a FlyDubai légitársaság utasszállítójának márciusi tragédiáját a dél-oroszországi Rosztov-na-Donuban - jelentette az Interfax hírügynökség egy, a légikatasztrófa ügyében folytatott vizsgálat állásáról jól értesült forrásra hivatkozva.
A szakemberek a gép fekete dobozának vízelemzése nyomán kezdték mérlegelni ezt a verziót is. A hangfelvételekből kiderült, hogy a Boeing 373-as ciprusi pilótája nem reagált érdemben másodpilótájának a cselekedetei célszerűségét firtató kérdéseire, miközben a magassági kormányt 12 másodpercen át tartva bukórepülésbe manőverezte a repülőgépet. A gép parancsnoka higgadtan csak annyit válaszolt, hogy "minden rendben van".
A feltételezés szerint a pilóta tisztában volt cselekedeteinek következményeivel, helyesen mérte fel a szituációt és az utasszállító helyzetét.
A vizsgálatot folytató szakemberek az Interfaxnak névtelenül nyilatkozó informátor szerint tovább mérlegelik azokat a lehetőségeket is, melyek szerint a pilóták hibát követtek el a nehéz időjárási viszonyok közepette, hogy a gép parancsnoka kimerült volt és a gép magassági kormánya meghibásodhatott.
A FlyDubai utasszállítója március 19-én zuhant le Rosztov-na-Donuban, kevéssel a leszállópálya elérése előtt. A fedélzeten tartózkodó 62 ember - 55 utas és hétfőnyi személyzet - közül senki sem élte túl a tragédiát.
Az orosz Államközi Légiközlekedési Hivatal a gép adatrögzítőinek vizsgálata alapján március végén azt a tájékoztatást adta, hogy a földbe csapódás pillanatáig nem mutatkozott meghibásodás a Boeing egyetlen berendezésében és alkatrészében sem.
A hivatal az Interfax jelentésére reagálva közölte a TASZSZ hírügynökséggel, hogy nem rendelkezik olyan adattal, amely a pilóta szándékosságára utalna.
A gép pusztulását a hatóságok legelőször a repülőtér környékén tomboló viharral magyarázták. Az utasszállító két órán át körözött a város fölött és kétszer próbálkozott meg a leszállással. A Kommerszant című napilap március végén arról írt, hogy a pilóták között konfliktus robbant ki, és mire egyetértésre jutottak, túl késő volt már.
Az orosz sajtóban megjelent értesülések szerint a gép parancsnoka a katasztrófát megelőzően meg akart válni a légitársaságtól. Fáradtságra hivatkozott amiatt, hogy 11 nap alatt tíz járatot kellett vezetnie.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.