BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Franciák nyernek a kvótakampányon, Simicska cége is jól tartotta magát

Még nem tudni, mennyibe kerül a kormány népszavazási kampánya, de úgy tűnik, hogy a köztéren egy francia multi nyert az állami kommunikáción.

Folyamatosan zajlik közterületeken, sajtóban és interneten a kényszerbetelepítés elleni, október 2-i népszavazásról indított kormányzati kampány, ezért a végleges költségekről a tájékoztató akció végeztével, a teljesítési igazolások aláírását követően tud információt adni a Kormányzati Tájékoztatási Központ (KTK) – tájékoztatta a Világgazdaságot a KTK, hozzátéve: a kampány, egy a már megvalósult akciókra is vonatkozó keretszerződésen belül zajlik.

A Miniszterelnöki Kabinetiroda aktuális kormányzati intézkedésekről szóló lakossági tájékoztató kampányaival kapcsolatos feladatok ellátására vonatkozó pályázat nyertese a Network 360 Reklámügynökség Kft. és az Affiliate Network Kft. volt, amelyek 3 milliárd forintot fordíthatnak erre – közölte honlapján a kabinetiroda. (A Magyar Nemzet információja szerint ezt az összeget a napokban megemelték 40 millió forinttal.)

Az csak később derülhet ki, hogy pontosan mennyit költenek el a kampányban, és ez hogyan oszlik meg a médiafelületek között. Ha azt vizsgáljuk meg, hogy az állami forrásokból finanszírozott kommunikációs kampányok hogyan hatottak eddig a hét köztéri, azaz óriásplakát- és citylight-reklámfelületeket értékesítő cégre, akkor azt látjuk, hogy a legnagyobb károkat a Simicska Lajos érdekeltségébe tartozó Publimont Kft. szenvedte el – derül ki a Kantar Media listaáron számolt adataiból. A Publimont állami hirdetési bevételei idén január és május között felére csökkentek az egy évvel korábbihoz képest.

A hét cég közül az euroAWK Kft. is megérezte Simicska kegyvesztetté válását. Miközben az euroAWK korábban német többségi tulajdonban volt, egy ideig 15 százalékos részesedéssel rendelkezett benne Fonyó Károly, Simicska közeli üzlettársa. Idén tavasszal azonban a német euroAWK tőkét emelt a cégben, így Fonyó részesedése egy százalék alá esett (tavaly ügyvezetőként is megváltak tőle). A németek közben létrehoztak egy tisztán saját tulajdonban lévő vállalkozást is,hasonló profillal.

A Publimont Kft. és az euroAWK idén is kihasított valamennyit az állami hirdetésekből, előbbinek azért is juthatott ezekből, mert nem tudták kikerülni a piac második legnagyobb szereplője kezében lévő felületeket. Ugyanakkor a jelek szerint a magánszféra „befedte” a felszabadult területeket, hiszen a Publimont a második legnagyobb bevételnövekedést érte el az idei első öt hónapban, és az euroAWK is a három legnagyobb bővülést elérő outdoor médiavállalkozás között volt.

A dobogó legfelső szintjére viszont a francia JCDecaux Hungary Zrt. került, amely az idei első öt hónapban 15 százalékkal növelte bevételét, ez listaáron meghaladta a nyolcmilliárd forintot. Az állami hirdetőktől származó bevétele több mint hatszorosára, azok súlya a teljes reklámbevételen belül pedig a 2015-ös 2 százalékról 13 százalékra ugrott. Így az állam Brüsszel-ellenes hirdetéseinek legnagyobb kedvezményezettje a köztéren – a végső számok ismerete nélkül vélelmezhetően – egy francia multi lehet.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.