BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Hamarosan kiszállnak a Lyftből a kínaiak

Nem kért a General Motors (GM) felvásárlási ajánlatából a Lyft. Az Uber mellett a másik legnagyobb amerikai fuvarmegosztó szolgáltatónak számító cégbe januárban már 500 millió dollár erejéig betársult a GM, hogy közösen fejlesszék a vezető nélküli autózáshoz szükséges technikai megoldásokat. A kaliforniai Lyft – a The Information hírportál szerint – ismeretlen összegű, de vélhetően nem túl attraktív ajánlatot kapott a detroiti autógyártótól, amely az összes részvényüket megvásárolta volna. A Lyft vezetése azonban úgy döntött, inkább a piacról, mintsem házon belülről von be friss tőkét fejlesztései finanszírozásához.

A GM igyekezetét szakértők érthetőnek nevezik, az önvezető autót ugyanis a realitás kategóriába sorolják, s minden itt befektetett dollár kamatostul jön majd vissza. Ugyanakkor felvásárlás nélkül is hozzáférhetnek az új megoldásokhoz, s ebben az esetben fedezniük sem kell a fuvarmegosztó és fejlesztőcégek kezdeti hatalmas veszteségeit, kielégíteni tőkeigényüket. A GM a Daimlert követte volna, a Mercedes gyártója nemrég irányító részesedést szerzett az egyik kurrens európai utazásmegosztóban, a Hailóban. A GM saját kutatásainak tesztelésében is számít a Lyftre, s elsősorban arra kíváncsi, hogy a mai autókat műszakilag mennyire lehet megfeleltetni a sofőr nélküli vezetés követelményeinek. Pár hónapja ezért is vásárolták fel az e témában szakértő Cruise Automation nevű vállalkozást. Eközben persze saját új modellek kifejlesztését is végzik – házon belül.

A Lyft széfjében a Fortune értesülései szerint 1,4 milliárd dollárt pihen, azaz égető szüksége nincs a pénzre. A cégből összeférhetetlenség miatt hamarosan kiszáll a kínai Ubert felvásárló, helyi piacvezető Didi Chuxing, amely egykor 100 millió dollárt fektetett a Lyftbe. Hivatalosan a következő hetekben „értékelik újra” korábbi befektetésüket, de távozásuk elemzők szerint nem lehet kérdéses.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.