Nem kért a General Motors (GM) felvásárlási ajánlatából a Lyft. Az Uber mellett a másik legnagyobb amerikai fuvarmegosztó szolgáltatónak számító cégbe januárban már 500 millió dollár erejéig betársult a GM, hogy közösen fejlesszék a vezető nélküli autózáshoz szükséges technikai megoldásokat. A kaliforniai Lyft – a The Information hírportál szerint – ismeretlen összegű, de vélhetően nem túl attraktív ajánlatot kapott a detroiti autógyártótól, amely az összes részvényüket megvásárolta volna. A Lyft vezetése azonban úgy döntött, inkább a piacról, mintsem házon belülről von be friss tőkét fejlesztései finanszírozásához.
A GM igyekezetét szakértők érthetőnek nevezik, az önvezető autót ugyanis a realitás kategóriába sorolják, s minden itt befektetett dollár kamatostul jön majd vissza. Ugyanakkor felvásárlás nélkül is hozzáférhetnek az új megoldásokhoz, s ebben az esetben fedezniük sem kell a fuvarmegosztó és fejlesztőcégek kezdeti hatalmas veszteségeit, kielégíteni tőkeigényüket. A GM a Daimlert követte volna, a Mercedes gyártója nemrég irányító részesedést szerzett az egyik kurrens európai utazásmegosztóban, a Hailóban. A GM saját kutatásainak tesztelésében is számít a Lyftre, s elsősorban arra kíváncsi, hogy a mai autókat műszakilag mennyire lehet megfeleltetni a sofőr nélküli vezetés követelményeinek. Pár hónapja ezért is vásárolták fel az e témában szakértő Cruise Automation nevű vállalkozást. Eközben persze saját új modellek kifejlesztését is végzik – házon belül.
A Lyft széfjében a Fortune értesülései szerint 1,4 milliárd dollárt pihen, azaz égető szüksége nincs a pénzre. A cégből összeférhetetlenség miatt hamarosan kiszáll a kínai Ubert felvásárló, helyi piacvezető Didi Chuxing, amely egykor 100 millió dollárt fektetett a Lyftbe. Hivatalosan a következő hetekben „értékelik újra” korábbi befektetésüket, de távozásuk elemzők szerint nem lehet kérdéses.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.