Hamarosan le fog döbbenni, ha belép egy trafikba. A kormány teljesen átszabja és egységessé teszi a cigarettásdobozok és dohánycsomagok kinézetét. Egy kormányrendelet szerint, amely augusztus 20-án lép hatályba, új márkájú dohányterméket vagy egy márka új fajtáját csak egységes csomagolásban lehet forgalomba hozni augusztus 19. után. Az eddig megszokott cigarettásdobozok és dohánycsomagok nem tűnnek el azonnal a dohányboltok polcairól. A már piacon levő márkákra és típusokra fokozatosan alkalmazzák az új szabályokat. Ezeket 2016. december 31-ig lehet gyártani, importálni, bejegyzett kereskedő által fogadni, és 2017. május 20-ig lehet forgalomba hozni. Legkésőbb 2019. május 20-tól már csak olyan dohánytermékek lehetnek a trafikok polcain, amelyek megfelelnek a most kiadott szigorúbb szabályoknak.
Vége a mentolos cigarettának is. Mentolízesítésű cigaretta vagy cigarettadohány legkésőbb 2020. május 20-ig forgalmazható, ha a mentolos ízesítést a gyártási vagy csomagolási folyamat során adják hozzá a dohánytermékhez. Nem menekülnek az úgynevezett pattintós cigaretták sem, ugyanis a rendelet szerint az ízesítés hozzáadása részben sem függhet a fogyasztótól, például nem lehet kapszulát alkalmazni a mentolos ízesítés hozzáadásához.
A márka és a márkajelzés alfajtája leszorul a csomagolások aljára. A csomagolásokon emellett látható lesz például a termék fajtája, például, hogy cigarettát vagy szivarkát tartalmaz, illetve a gyártó, a származási hely, valamint a darabszám, illetve a tömeg. A cigaretta csomagolási egysége kizárólag téglatest alakú lehet. A rendelet konkrétan megszabja azt is, hogy a csomagolásokhoz csak egy bizonyos matt barnás színt használhatnak a gyártók. Véget ér a trükkös 19 szálas dobozok kora is, a rendelet szerint a fokozatos hatálybalépést követően legalább 20, legfeljebb 25 szálas cigaretta lehet a polcokon. A szivarkánál legalább 5 darabos lehet a doboz, a fogyasztási dohány csomagjának pedig legalább 30, legfeljebb 50 grammosnak kell lennie.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.