BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Okosmobilok miatt aggódnak a Lenovónál

A kínai cég 10,1 milliárd dolláros bevétellel zárta az időszakot, ami 6 százalékkal maradt el az egy évvel korábbitól, de a várakozásokat még így is felülmúlta.

Csökkenő bevétel és egy egyszeri tétel miatt megugró nyereség jellemezte a Lenovo június végén zárult első üzleti negyedévét. A kínai társaság 10,1 milliárd dolláros bevétellel zárta az időszakot, ami 6 százalékkal maradt el az egy évvel korábbitól. Ez egyébként a csökkenés ellenére lényegesen több, mint amennyit az elemzők prognosztizáltak, sőt még a cég várakozásait is felülmúlta. A vállalat nyeresége ugyanakkor 64 százalékkal, 173 millió dollárra bővült. Ám ebből 132 millió dollár egy pekingi ingatlan eladásából származott. Emellett az egy évvel korábbi eredményt a társaságnál zajló átszervezés magas költségei is rontották.

A Lenovo a júniusban zárult három hónapban is megtartotta vezető pozícióját a globális személyiszámítógép- (PC) piacon, ami azt jelenti, hogy 13. negyedéve uralja ezt a szektort. A PC-ből 13,2 millió darabot tudtak eladni, ami 2,3 százalékkal maradt el az egy évvel korábbitól. Mivel azonban a teljes piac ennél nagyobb mértékben csökkent, a vállalat részesedése nőni tudott, és elérte a 21,1 százalékot.

Továbbra is kihívást jelent ugyanakkor a kínai cég számára a mobilpiac. A Motorola közel 3 milliárd dollárért történő megvásárlása a Google-től eddig nem igazán váltotta be a reményeket, több mint 200 millió dolláros adózás előtti veszteséget hozott össze a részleg. A most folyó üzleti év második fele előtt nem is várható, hogy nyereséget hozzon ez a szegmens – állítják a Lenovónál. A telefonüzletág bevétele 1,7 milliárd dollár volt, ami ugyan hat százalékkal elmaradt az egy évvel korábbitól, azonban az árfolyamhatást leszámítva stagnált a forgalom.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.