Az idén várhatóan 2400 milliárd dollárt költenek világszerte informatikai (IT) eszközökre, szoftverekre és szolgáltatásokra, ez az összeg 2020-ra elérheti a 2700 milliárd dollárt – derül ki az IDC friss előrejelzéséből. A piackutató cég prognózisa alapján a 2015–2020 közötti időszakban évente átlagosan 3,3 százalékos bővülés várható a globális IT-piacon, a fejlődés fő mozgatórugója pedig az lesz, hogy a vállalatok közül egyre többen váltanak az olyan új technológiákra, mint a felhőalapú megoldások, a mobilitás és a big data (hatalmas adatmennyiség összegyűjtése, feldolgozás és hasznosítása) annak érdekében, hogy megvalósítsák a digitális átalakulást.
Az IDC elemzése szerint a pénzügyi szektor, a gyártás, valamint a távközlési szegmens adja majd a következő időszakban az informatikai költések egyharmadát. A leggyorsabban azonban az egészségügy IT-költése nő majd 2020-ig, ezen a területen évente átlagosan 5,7 százalékos fejlődéssel számol a piackutató cég. A bankszektorban, a médiában és az üzleti szolgáltatások területén tevékenykedő vállalkozások szintén komoly erőfeszítéseket tesznek a digitális átalakulás érdekében, ezekben az ágazatokban az IT-kiadások évente átlagosan 4,9 százalékkal nőnek majd, és 2020-ra elérik a 475 milliárd dollárt. A globális informatikai költés több mint 45 százalékát az ezer főnél többet foglalkoztató nagyvállalatok adják majd, míg a tíznél kevesebb emberrel dolgozó kis cégek a teljes piac alig negyedéért felelnek majd.
Az egyéni fogyasztók 2015-ben az informatikai költések mintegy negyedét adták, köszönhetően az okostelefonok iránti nagy keresletnek. Ugyanakkor 2016 első felében már érezhető volt, hogy nagyon lelassult a mobilpiac fejlődése, és egyelőre nincs fordulat a már hosszabb ideje komoly nehézségekkel küzdő személyi számítógép szegmensben és a 2013–2014-es csúcs után szintén lejtőre került táblagépeknél sem, vagyis a lakossági szegmens részesedése valószínűleg csökken majd az IT-piacon.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.