A korábban várt nyolcvanezer új személyautó helyett immár 92 ezer személygépjármű eladásával számol a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE), amely megemelte a személyautók és kishaszonjárművek 2016-os értékesítési előrejelzését. A kishaszonjárművekből szerintük a korábban vártnál kétezerrel többet, húszezret adhatnak el 2016-ban.
Tavaly összesen 77 171 új autót helyeztek forgalomba Magyarországon, ami az egy évvel korábbi 67 495 darabhoz képest 14,3 százalékos növekedést jelent. Idén ennél jelentősebb lehet a bővülés az új várakozás szerint. A növekedés pedig már korábban elkezdődött, így várható volt, hogy az MGE korrigálni fogja a 2016 elején megfogalmazott várakozásait.
Az egyik rekordhónap épp az előző volt, augusztusban csaknem 44 százalékkal többet, közel 7200 új személygépkocsit értékesítettek, mint egy évvel korábban – derül ki a DataHouse adataiból. Az emelkedés viszont a viszonylag alacsony, mintegy ötezres bázishoz képest volt 43,7 százalékos. Az eladások növekedésének szempontjából idén augusztus a második legjobb hónap volt, májusban ugyanis még az augusztusinál is nagyobb volt a piaci lendület. Ráadásul akkor a magasabb bázison bekövetkezett mintegy 45 százalékos bővülésnek köszönhetően több mint 8500 járművet sikerült eladni.
Idén az év első nyolc hónapjában 25 százalékkal bővült az újautó-piac, egy évvel korábban ugyanis 49 ezer járművet adtak el, míg idén ugyanebben az időszakban már több mint 61 ezret. Az első nyolc hónapot vizsgálva a márkák közül a Suzuki került a dobogó legfelső fokára, a második helyen az Opel, a harmadikon pedig a Ford állt.
Eközben Európában a haszongépjárművek számának növekedése döntött új rekordot. A járműgyártókat tömörítő szervezet (ACEA) összesítése szerint augusztusban valóságos vásárlási láz tört ki, az eladások 31,8 százalékkal haladták meg az egy évvel ezelőttit. Ezzel az első nyolc hónap értékesítési statisztikáját is megdobták: az idei bővülés mértéke 14,3 százalékra javult. Az eladások immár sorozatban a huszadik hónapja nőnek, miközben a személyautóknál a hasonló trend megtört a júliusi negatív adattal. Augusztusban 150 ezer új haszonjárművet helyeztek forgalomba, a piacot esősorban a 3,5 tonnánál könnyebb kisáruszállítók és kisbuszok hajtják. Ezekből 124 ezerre került rendszám.
Sok jel utal arra, hogy a recesszióval leginkább sújtott országok vállalkozásai most kerítenek sort elhalasztott járművásárlásaikra, az olaszoknál 106 százalékos, a spanyoloknál 20 százalékos bővülést mutattak ki. Európa legnagyobb autópiacán, Németországban viszont a konjunktúra dominált, ott 43 százalékos plusznak örülhettek a gyártók és a kereskedők. A nyolchavi adatoknál fordult a kocka, az olaszok (39 százalék) megelőzték a spanyolokat (19 százalék). A magyarok sem állnak rosszul, a 23 százalékos éves többlet 17 345 haszonjármű eladását takarja, ám ebből 14 093 esik a 3,5 tonna alatti furgon kategóriába. A hazai buszgyártás felfuttatására irányuló kormányzati terveknek van alapjuk, hiszen összesen csupán 243 buszt helyeztek forgalomba augusztusig, azaz a napi egydarabos tétellel nincs mire dicsekednünk, még ha 13 százalékos javulást jelent is az egy évvel korábbihoz képest. Az európai buszpiac egyébként stagnál, az 1,2 százalékos bővülés nem számottevő.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.