Egyelőre semmi sem indokolja új autóértékesítő helyek nyitását, a meglévők nincsenek leterhelve – mondta a Világgazdaságnak Erdélyi Péter, a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének elnöke. A hitelválság előtt 1100 autóértékesítési hely, illetve szakszerviz működött Magyarországon, a krízis után 600-650 maradt. Az új autók zömét cégek vásárolják, nagyobb mennyiségben Budapesten, és ezek is inkább átadások. Ezért nem zsúfoltak a szalonok, a vidéki dílerhálózatok kapacitása pedig még jelentős tartalékokkal rendelkezik – emelte ki Erdélyi.
A Fordnak a válság előtt 66 hivatalos szervizpontja volt Magyarországon, most 47 működik. A közeljövőben nem tervezik ezek jelentős bővítését, a növekvő eladások generálta szervizigényt inkább a meglévő hálózat fejlesztésével igyekeznek kiszolgálni – mondta Szamosi Viktor, a Ford Magyarország ügyvezető igazgatója. A Ford tavaly Magyarországon is megnyitotta első három FordStore márkakereskedését és szervizét, ahol a Ford teljes palettája mellett a prémiummodelljeiket is értékesítik, és idén még négy ilyen egység megnyitását tervezik.
Gablini Gábor a Gépjármű Márkakereskedők Országos Szövetségének elnöke szerint sem indokolt még a szalonok számának a növelése. Márkától és helyszíntől függően egy telephely rentábilis működéséhez havi 150-200 új autót kell eladni. Idén összesen körülbelül 80 ezer találhat gazdára, ehhez körülbelül négyszáz szalon elég volna. Az értékesítési helyek számának érdemi növekedése évi 140-150 ezer autó eladása mellett várható, ami 2020–2021 körül érhető el.
Szakértők viszont arra is figyelmeztetnek, hogy egyre nagyobb lesz a virtuális szalonok súlya, az internetnek nemcsak a vásárlásban, hanem az autók kiválasztásában is nagy szerepe lesz. Amíg tíz évvel ezelőtt egy autó megvásárláshoz négy-öt szalont is végiglátogattak a vevők, addig ma már csak átlagosan 1,1-et. Egyes víziók szerint idővel, az önvezetők autók korában az autósok tulajdonlás helyett használatba veszik majd a járműveket, amelyeket inkább cégek vásárolnak majd, így inkább a nagy, „vegyes” választékú értékesítőhelyekre lesz igény.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.