BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Nyugati piacon erősít a Graboplast

Átadta kecskeméti parkettagyárának új felületkezelő üzemét a Graboplast Zrt. „A 640 millió forintos bővítéssel lezárult az a 8,7 milliárd forintos programunk, amelynek legnagyobb lépcsője a tavaly Tatabányán felépült Grabo Design Padlógyárunk volt. Hátra most sem dőlhetünk, mert tovább dolgozunk termékeink és technológiáink fejlesztésén. Kizárólag saját eljárásokkal dolgozunk” – válaszolt a Világgazdaságnak a Graboplast vezérigazgatója.

Jancsó Péter reméli, hogy a kecskeméti gyárból kikerülő, a legújabb divattrendnek is megfelelő termékek új vevőkhöz is juttatják a cégét. A parkettákat ugyanis lakk helyett olajozással kezelik, de színezik és öregítik is. Korszerű kialakításuk révén feleannyi idő alatt lefektethetők, mint a hagyományos parketták, ami főleg azokban az országokban fontos, ahol magas a munkaerő költsége. E parketták a hagyományosnál 5–20 százalékkal többe kerülnek, főként a fejlett nyugati országokban keresik őket. A fapadlók és -parketták vásárlására gyakran a környezettudatosabb szemlélet is ösztönzi a vevőket.

Jancsó Péter szerint szó sincs arról, hogy a Graboplast a parkettagyártással saját, többnyire olcsóbb, műanyag alapú padlóburkolóinak támasztana versenyt. „Minden versenytársunknak van műanyag és faalapú burkolóüzletága is, e termékcsoportokat más-más vevőkörök és más-más célra keresik” – magyarázta. Sokak előállítanak szőnyegpadlót is, azonban ebből a szegmensből bő tíz éve kiszállt a magyar gyár. A Graboplast PVC-burkolatait elsősorban sportcsarnokokhoz, kézi- és kosárlabdapályákhoz vásárolják, de szállít járművekhez, közületeknek is. Vevőik többsége így értelemszerűen az ipari, üzleti körből kerül ki.

A Graboplast egy mintaboltot is nyitott Kecskeméten, de csak a helyi igények kielégítésére, a közvetlen kiskereskedelmi terjeszkedés nem célja.
A három telephelyen négy gyárral rendelkező, mintegy 700 fős társaság a 8,7 milliárdos programhoz 3 milliárd forint vissza nem térítendő állami támogatást kapott, hogy bővítse exportját. A Graboplast termelésének 90 százaléka egyébként is a külpiacokon kel el, ennek a fele tőlünk nyugatra. A bővítések révén a cég mintegy 120 fővel bővítette létszámát. Tavalyi árbevétele 18 milliárd forint volt.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.