Átadta kecskeméti parkettagyárának új felületkezelő üzemét a Graboplast Zrt. „A 640 millió forintos bővítéssel lezárult az a 8,7 milliárd forintos programunk, amelynek legnagyobb lépcsője a tavaly Tatabányán felépült Grabo Design Padlógyárunk volt. Hátra most sem dőlhetünk, mert tovább dolgozunk termékeink és technológiáink fejlesztésén. Kizárólag saját eljárásokkal dolgozunk” – válaszolt a Világgazdaságnak a Graboplast vezérigazgatója.
Jancsó Péter reméli, hogy a kecskeméti gyárból kikerülő, a legújabb divattrendnek is megfelelő termékek új vevőkhöz is juttatják a cégét. A parkettákat ugyanis lakk helyett olajozással kezelik, de színezik és öregítik is. Korszerű kialakításuk révén feleannyi idő alatt lefektethetők, mint a hagyományos parketták, ami főleg azokban az országokban fontos, ahol magas a munkaerő költsége. E parketták a hagyományosnál 5–20 százalékkal többe kerülnek, főként a fejlett nyugati országokban keresik őket. A fapadlók és -parketták vásárlására gyakran a környezettudatosabb szemlélet is ösztönzi a vevőket.
Jancsó Péter szerint szó sincs arról, hogy a Graboplast a parkettagyártással saját, többnyire olcsóbb, műanyag alapú padlóburkolóinak támasztana versenyt. „Minden versenytársunknak van műanyag és faalapú burkolóüzletága is, e termékcsoportokat más-más vevőkörök és más-más célra keresik” – magyarázta. Sokak előállítanak szőnyegpadlót is, azonban ebből a szegmensből bő tíz éve kiszállt a magyar gyár. A Graboplast PVC-burkolatait elsősorban sportcsarnokokhoz, kézi- és kosárlabdapályákhoz vásárolják, de szállít járművekhez, közületeknek is. Vevőik többsége így értelemszerűen az ipari, üzleti körből kerül ki.
A Graboplast egy mintaboltot is nyitott Kecskeméten, de csak a helyi igények kielégítésére, a közvetlen kiskereskedelmi terjeszkedés nem célja.
A három telephelyen négy gyárral rendelkező, mintegy 700 fős társaság a 8,7 milliárdos programhoz 3 milliárd forint vissza nem térítendő állami támogatást kapott, hogy bővítse exportját. A Graboplast termelésének 90 százaléka egyébként is a külpiacokon kel el, ennek a fele tőlünk nyugatra. A bővítések révén a cég mintegy 120 fővel bővítette létszámát. Tavalyi árbevétele 18 milliárd forint volt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.