Az alacsony növekedési környezet és a munkaerőpiaci nehézségek ellenére rugalmasak és sikeresek az európai családi vállalkozások - derül ki a KPMG Hungária Kft. felméréséből.
Az európai családi vállalkozások a felmérés szerint erősen bizakodók és rugalmasan kezelik a rájuk nehezedő külső nyomást és a kihívásokat, ugyanis multinacionális társaikhoz képest gyorsabban és robusztusabban regenerálódtak a válságot követő években. A családi vállalkozások vezetői számára a legnagyobb kihívást a jó munkaerő megszerzése és megtartása jelenti, aminek egyik kedvezőtlen következménye lehet, hogy alacsonyabban kvalifikált munkavállalók kerülnek magasabb elvárásokat támasztó pozíciókba. Hasonló gondot okoz számukra az innováció, hiszen egyre nehezebb új projektötleteket találni.
A felmérés megállapította azt is, hogy a családi vállalkozások egyre érettebbek, vezetőik célja, hogy vállalkozásukat felkészítsék a jövőre, ami tetteikben is megnyilvánul, nyitottabbak a hosszú távú stratégiai gondolkozásra.
Európában közel 14 millió családi vállalkozást tartanak nyilván, melyek több mint 60 millió embernek adnak munkát. A szektort továbbra is optimizmus jellemzi. A megkérdezettek 54 százaléka forgalombővülésről számolt be tavaly, 83 százalékuk pedig további növekedésre számít a következő évben. Korántsem egységes azonban a kép, míg a nagy családi vállalkozások 74 százalékának nőtt a forgalma, addig a közepeseknek csak 57, a kisvállalkozásoknak pedig 47 százaléka mondhatta el ezt. Bár a vállalkozások összességében optimisták, 37 százalékuk aggódik a munkaerőpiaci nehézségek miatt. A munkavállalókért folytatott harc olyannyira felerősödött az utóbbi három évben, hogy jelenleg emiatt aggódnak leginkább a családi vállalkozások vezetői.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.