A számlák 75 százalékát fizetik pontosan a magyarországi ügyfelek, ami 2 százalékponttal kevesebb, mint tavaly – derült ki az EOS Csoport kutatásából.
Míg 2015-ben a magyarországi vállalatok átlagosan 31 napos fizetési határidővel számláztak, 2016-ban 38 napra emelkedett a számlák átlagos fizetési határideje. Idén a lakossági szektorban átlagosan 25-ről 30 napra, a vállalati szektorban pedig 33 napról 41 napra nőttek az átlagos fizetési határidők.
2016-ban a számlák 26 százalékát fizették késedelmesen, vagy nem egyenlítették ki egyáltalán, ami szintén enyhén negatív változás a tavalyi adatokhoz (23 százalék) képest, azonban teljes egészében megfelel a kelet-európai átlagnak (26 százalék).
A nemfizetésnek és a késedelmes teljesítésnek hasonló okai vannak a magánszemélyek és a vállalatok esetében. A vállalati szektor megkérdezett szereplői a késedelmes fizetések és nemfizetések okaként a tavalyi adatokhoz hasonlóan leginkább a likviditási problémákat (48 százalék), illetve saját ügyfeleik nemfizetését (34 százalék) okolják; míg a magánszemélyek az eladósodottságra, a ideiglenes fizetésképtelenségre (35 százalék) és a munkanélküliségre (35 százalék) hivatkoznak leggyakrabban.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.