Kapós lett a Twitter: az üzenetküldő szolgáltatót lassan a közösségi médiában szerephez jutni akaró összes jelentős vállalkozással összeboronálják. A Microsoft, a Salesforce és a Google felé maga a Twitter vezetése fordult tárgyalási szándékkal, hétfőn viszont egy „külsős”, a Walt Disney is bejelentkezett a 20 milliárd dollár piaci értékű vállalkozásért – értesült a Bloomberg. A Twitter a Facebooktól eltérően nem rendelkezik kiforrott növekedési stratégiával, 2,22 milliárd dolláros tavalyi bevétellel és 313 millió felhasználói táborral bír, de úgy tűnik, ezek a mutatók megrekedtek a fejlődésben, s a cégnek új impulzusokra – és talán tulajdonosra – van szüksége ahhoz, hogy átlendüljön a holtponton. A cég az utóbbi három évben 1,8 milliárd dolláros veszteséget hozott össze, amit sokáig már nem tolerálnak a befektetők.
A Disney vezére, Robert Iger figyelmét az keltette fel, hogy a Twitter az egyik kiemelt ügyfele annak a BAMTech nevű élő online közvetítéseket (stream) kínáló cégnek, amelyben a médiatársaság egymilliárd dollárért 33 százalékos részesedést vásárolt augusztusban, s amelyben később többséghez szeretne jutni. A BAMTechet az amerikai baseball-liga (MLB) alapította a játékok élő közvetítésére, s a mérkőzéseket az előfizetők a Twitteren át is nézhetik. Ezzel a Twitter a Disney sportcsatornája, az ESPN versenytársának tekinthető, felvásárlásával viszont új platformon új fogyasztókhoz tudna eljutni a médiaóriás, ez indokolja fokozott érdeklődését.
Van más közös kapcsolódási pont is: Jack Dorsey, a Twitter társalapító vezérigazgatója 2013 óta a Disney igazgatóságának is tagja. Dorsey a sokat tapasztalt Igert mentorának tekinti, aki üzleti tanácsaival eddig is segítette a Twittert és a Square pénzügyi szolgáltatót szimultán vezető menedzsert. A Twitter árfolyamára mindenesetre doppingként hatnak a felvásárlásról terjengő hírek. Az első pletykák megjelenése előtt, múlt csütörtökön a kurzus 18,6 dolláron zárt, míg kedden a nyitást már 23,4 dolláron várja.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.