A prémiumautók szerepét immár áttestálta a DS márkára a Citroën, de a franciák nem mondanak le arról, hogy saját nevük alatt dobjanak piacra egy nagy méretű személyautót. Az elképzeléseiket a CXperience nevű tanulmányban foglalták össze, amelyet a Párizsi Autószalonon mutatnak be. Nyomokban lámpákat is tartalmaz a kocsi orra, ahol egy nagy felületen szórták szét a fényszóró különböző funkcióit. A menetfény a króm hűtőrácsba került, a tompított és reflektor LED-jei ez alatt helyezkednek el, valahol ott, ahol egyébként a ködlámpákat találjuk. A hátsó lámpákat a légterelő részeként helyezték el. Egyébként a hatalmas tengelytávolság határozza meg a formát, a 4,85 méteres karosszériának a sarkaiba kerültek a 22 colos felnik, a tengelyek közötti távolság 3 méter; a névben megjelenő CX nyújtott Prestige változatában 3,08 méter volt a tengelytáv.
Az utastérnél a bútorok világából merítettek a tervezők, például szekrényekről lesték el az egymással szemben zsanérozott, 90 fokos szögben feltáruló ajtókat. Bent sok a fa, a szövetkárpit, a padlót nem szőnyeg, hanem habosított puha műanyag borítja. A vezető előtt egyküllős, nem kerek kormányt látunk, a kijelzőket a műszerfal közepén lévő szuperszéles sávban helyezték el. A kényelmet az a teljes autót érintő Citroën Advanced Comfort rendszer növeli, amellyel a hidropneumatikus felfüggesztést akarják kiváltani. Az új C3-ashoz választható fedélzeti kamerát megkapja a CXperience is, amelyet még körkamerával is kiegészítettek.
Az utasoknak mind megvan a saját hangtere, ahová nem zavar be a többiek által hallgatott zene. A fedélzeti kamerák segítségével az elöl ülők szemmel tarthatják hátul utazó csemetéiket, de akár videokonferenciát is lehet ezek segítségével tartani. Hálózatról tölthető benzin-elektromos hibrid hajtása az első kerekeket egy üzemmódtól függően 150-200 lóerős benzinmotor hajtja 8 fokozatú automatikus váltón keresztül, míg hátul egy 109 lóerős villanymotor hajt, a rendszerteljesítmény 250-300 lóerő. Villanymotorral mintegy 60 km megtételére képes, a 3 kWh kapacitású telepet konnektorról 4 és fél óra alatt lehet feltölteni.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.