Valószínűleg a karácsonyi szezonra tartalékolják a különleges darabokat a magyar galériák és árverési házak – ezt igazolta a Kieselbach őszi aukciója is. Itt is ritkaságszámba ment a hosszú licitharc, tulajdonképpen megszokottá vált, hogy a tételek ára csak csekély százalékban esik bele a becsértékes sávba, amiről mostanra már egyértelművé vált, hogy inkább a beadóknak szól, mint a vevőknek. A válság előtti felfűtött árakon vásárlók nehezen fogadják el a piac aktuális árait, amikor a másik oldalra kerülnek, és beadóvá válnak.
A mostani Kieselbach-árverésen egy 19. századi klasszikus festmény, a Naplemente az erdőben jutott a legmagasabbra: Paál László különösen szép erdőrészletének 28 millió forintos leütési ára éppen beleesik a 27–37 milliós becsértékes sávba. Hantai Simontól az 1960-as datálású, Manteaux de la vierge című kis méretű kép a gyerekkori barát, Juhász Ferenc tulajdonában volt. Kapcsolatukra jellemző, hogy Hantai Párizsba emigrálása után is szoros kapcsolatban álltak, a festő haláláig minden vasárnap telefonáltak egymásnak. A gyűréses technikájú (pliage) képet 12 millió forintról indulva 19 milliónál ütötték le egy francia nyelvű telefonos licitálónak. Az ár beleesett a 14–24 millió forintos becsértéksávba, de egy külföldi vásárlónak még így is nagyon megérhette. A másik Hantai-kép, az 1973-as Étude 18 millió forint lett.
Perlrott Csaba Vilmos húszas évekbeli Párizsi utcarészlete 16 millió forintot ért – ez az ár a becsértékes sáv közepén van –, és ugyanennyit adtak Tihanyi Lajos férfiportréjáért, amely a hegedűművész Kornstein Egont ábrázolja. Tizenötmillió forint lett az ára Vörös Géza Ajkát rúzsozó nő art deco ruhában című képének. A húszas-harmincas években a magyar festészet franciás irányvonalához tartozó művészt a műkereskedelem mindig is kedvelte, ez a festmény a legerősebb korszakából származik, ez az oka magas árának, amivel elérte a becsértékét is.
Az „ismeretlen” Barzó Endre Város című 1930-as olajfestményére többen licitáltak, 8 milliós kezdőára 13 millió forintig emelkedett, ezzel a becsértéksáv közepén kelt el. Barzó egyébként csak a műkereskedelemben ismeretlen, mert például Nyíregyházán díjat neveztek el róla. Góth Imre különleges art deco képe viszont csupán egy licitlépcsőt emelkedve, 8 millió forintért kelt el, amivel a 9–18 millió forintos becsértéksáv alsó értékét sem érte el.
A Budapesten végzett bolgár Siskov, az első Iparterv-generáció tagja, 1969-es Grand Prix című pop art festménye becsértékén felül, 7,5 millió forintért talált gazdára. Balázs Jánosnak, a magyarországi roma költészet és festészet klasszikusának művei az utóbbi időben szinte mindegyik aukciósháznál jóval becsérték fölött kelnek el. Most sem volt ez másképp: két műve is kalapács alá került, az egyik 280 ezerről 1,3 milióig emelkedett, a másik 380 ezerről 1,2 millió forintig.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.